onsdag 6 oktober 2010

Tillräckligt nerdig

för att tycka att den här var nåt man skulle vilja ha. Och typ 70 andra tröjor på think geek. FASTÄN den är råsa som inte tillhör skaran av mina favoritfärger. Om det inte är ironiskt. Eller chockråsa. Och nu stavade jag råsa med Å som Fröken Vit påpekade i lördags runt lunch att jag gjorde när jag frågade ur man stavade till ärch när jag försökte skriva ett sms medans jag var bakfull.

Fröken Vit: "Ä S C H stavas det. Men du stavar det Ä R C H"
Solstrålen: "Tänker du på mina felstavningar?"
Fröken Vit: "Ja. Du stavar rosa med Å också. Jämt."

Tydligen säger jag inte färg utan Farj också.

Men igen, råsa med o. Det ser ju ut som nåt en ko skulle hetat.

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte att det var sådana medvetna felstavningar, så jag har ignorerat dem (även om det är svårt, ordfascist som jag är). Jag säger visserligen rosa, men i vissa kombinationer måste man stava det annorlunda. Som "råsa plysj" t ex. Jag vet inte varför och jag vet att det heter "rosa plysch", men kanske för att det låter mer som tyget känns om man skriver det som jag vill. Råsa plysj.

    SvaraRadera
  2. "Ärch" har jag nog bara alltid av någon anledning stavat fel på. Råsa var en medveten felstavning från början, när jag var typ 14 och tuff och tyckte råsa var det fulaste som fanns (Råsa är inte en färg, det är en sinnestämmning som de flesta fjååårtisar befinnerer sig i. Inte jag då, jag var ju tuff. ;PpPPpPP) Sen blev det av bara farten tror jag, för nu ser rosa fel ut. Helt fel. som kon.

    SvaraRadera