torsdag 14 oktober 2010

Idag

Försov mig med flit.

Konstaterade att "normala" människor brukar klaga på hjälmfrilla. Jag säger hellre hjälmfrilla än att man ser ut som nån i "Flock of seagulls" (se bild -> ), vilket brukar vara mitt normaltillstånd annars.

Det är ett byggarbete på väg från mig till lekskolan, eller bygg och bygg. De drar kabel i marken och gräver lite längs cykelvägen. Gubbarna har roat sig åt mig för jag måste stanna och vänta på när grävskopor och skit står i vägen. Nån gubbe pratar med mig och de andra vrålar typ "ragga inte på jobbet".

Idag var grävskopan jättemycket i vägen. Jag fick gå av och gå i gräset. Då lutar sig en gubbe ut ur sin grävskopa och vrålar till mig:

"FEGIS!"

"Eh, va? säger jag

"Ja, du ska ju ta fart, fegis!" och pekar längs en smal kant han ansåg jag borde tokcyklat längs.

Solstrålen börjar skratta åt det.
Note to self: ta fart.

Hade roligt igår åt Solälskarens kommentar när jag berättade om "asjobbig och dum i huvudet"kommentaren. Hon sa bara:

Men.... umgås inte han ganska mycket med Rödtotten?

Solstrålen skrattar för sig själv. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar