lördag 16 oktober 2010

Apati

Vaknade av klockan 06:30 av väckarklockan.
Ute var det kallt.
Ute var det mörkt.
Ute blåste det.

Apatin slog mig. Varför orka bry sig? Det gör varken till eller från om jag går upp och ut. Det enda som händer är att jag kommer vara trött och kall och sur.

Stannar hellre inne och sover, är varm och sur. Eller sur. Apatisk kanske mer.

Orka bry sig om Regler? Nä. Stänger av klockan och somnar om.

Vaknar av att solen skiner.
Orka bry sig om att solen skiner? Nej.

Skulle till Fröken UVR och pyssla idag
Orkar inte vill inte.
Borde till doktorn och kolla mina ögon.
Orkar inte vill inte.
Kanske borde börja på den andra tentan då som är nästa lördag.
Orkar inte vill inte.
Söka jobb då?
Orkar inte vill inte.

Vill inte gå ut idag. Vill spela tvspel i ensamhet.
Men det kommer jag väl inte heller göra eftersom jag inte kan med när jag eg. borde göra så mycket annat.

Drar ner persiennen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar