lördag 30 oktober 2010

Fyllon

Man vet att nån är full om man väcker en nisse som sitter och sover vid vattentappen och säger
"Men lilla gossen, här får du inte sova. Ska du inte hem till din säng"

(Jag har oändligt med tålamod med fulla människor, faktiskt, så länge de inte börjar vara elaka, tykna och försöker jävlas med mig.) Han vaknar och tittar på mig, som helt uppenbart är nykter och jobbar, yrvaket och svarar

"När slutar du? Vill du följa med?"

Ha ha ha ha. I think not.

I övrigt så gick mitt jättefina tvättbjörnsparaply sönder igår. Det var rött och hade stora öron som stack upp. Det som hände var att den här plaskgrejen som håller själva handtaget i paraplyet (sjävla navet eller vad man säger) gav med sig så handtaget stack i genom mitten av paraplyet. Mitt fina paraply :(

Hade jag vetat när jag köpte det för 10 år sen för 10 kronor på IKEA att det skulle vara så jävla bra då hade jag fan köpt fler. Make till hållbart paraply, fram till nu då, har jag aldrig vart med om. 10 års göteborgsvinter. Andra paraplyer får man vara glad om de håller i en vecka.

1 kommentar:

  1. Jag tror de har liknande paraplyer på Ikea fortfarande, fast du kanske får leva med att ha en groda eller en panda eller så. Jag har iaf sett såna för mindre än 10 år sedan.

    SvaraRadera