onsdag 6 oktober 2010

Det kom bloood ur..... Louie:s mattes sambo.


Även om jag hade lite ågren så kände jag mig bättre när Louie:s Matte fick börja städa hela badrummet samt tvätta två katter på söndagen. Den enda sanna glädjen är skadeglädjen brukar det ju heta.

Anledning:

Louie:s Mattes sambo hade vart på Ohmsits. Och blivit onykter men tagit sig hem med mig och Louie:s Matte. Någonstanns under natten hade han börjat blöda näsblod och försökt åtgärda det här på fyllan -> blod överallt i hela badrummet. Blodet på katterna kom av att de har en tendens, iaf Tuss, att vilja ligga i handfatet och gosa. I handfatet var det... blod.

Själv gick jag på toa någon gång efter detta, noterade att det var blod överallt dock var jag fortfarande tokonykter och lite förvirrad och lyckades därför som enda åtgärd skicka ett konstaterande sms till Hajpojken om detta som svarade "Kolla så att Louie:s matte lever :-P". Antagligten inte seriöst, men onykter Solstrålen tänkte "bäst man kollar". Så det gjorde jag och hon levde. Schmart Solstrålen somnar om igen utan att tänka mer på det förrän Louie:s matte väcker mig med ett tjut.

Och sen blev det städa av, Sambon låg och småfnissade i sängen och Louie:s matte fräste.

Solstrålen kände sig lite mindre bakfull. Försökte gosa lite med Louie istället och somnade om.

Kvällen innans bästa kom annars från Louie:s Matte. Hon hade stött på Solstrålens tjockisEx. som alltid brukar vara elak mot henne. I afton hade han tydligen försökt vara trevlig och sagt till Louie:s Matte:
-Vad smal du har blivit!
Louie:s Matte svarar:
-Vad tjock du har blivit!
och går därifrån.

Det roligaste är att det var ju sant också. Den enda sanna glädjen är skadegjädjen. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar