tisdag 5 oktober 2010

Guldfiskonykter

Saker borde ha alkohollås. Telefoner och datorer och brödrostar och spisar. Kanske bättre sätta alkohollås på mig. Eller iaf fyllealteregot Rufset.

Jag har iaf ett stadie i fylla när jag är riktigt onykter och lite sådär halvtrött. Jag kallar det guldfiskfylla, eftersom jag minns vad mitt "mission" för stunden är, men jag har glömt att jag faktiskt redan gjort saken. Och Rufset har jag väl presenterat tidigare... kanske.

Exempel:

Solstrålen hade fyllt 23 och druckit sin på lekskolan obligatoriska bäsk. Ingen fara. Förutom att Solstrålen fick för sig att reda ut sina bekymmer med DrygtjockAnkan över en back öl. Sen var Solstrålen pigg. Not. Och klockan var 7. Och Götaplatsen hägrade. Det här var för ganska många år sedan när det inte var alkoholförbud dagen innan första dagen på Götaplatsen. Solstrålen ringer Winnerbäcksfanet och säger "Ta med mina blåbyxor" och lägger på. Och minns sen att det skiner ljust så hon ringer igen till Winnerbäcksfanet och säger "Ta med mina solglasögon" och lägger på. Och nu har det förflutit ungefär 4 minuter sen byxsamtalet vilket innebär att det har ramlat ur närminnet, men inte blivit insorterat i det andra minnet utan ramlat bort. Så Solstrålen måste ju ringa till Winnerbäcksfanet igen och säga "Ta med mina byxor" och lägger på. Och glömmer att hon ringt om solglasögon.... och detta håller på ett tag tills Winnerbäcksfanet slutar svara i telefon när Solstrålen ringer.
Väl på Götaplatsen stoppar Winnerbäcksfanet tuggummi i munnen på Solstrålen, puttar henne mot en gul buss och säger "Stå här och prata inte med någon!"

Det var samma dag, ca 20 minuter senare, som Solstrålen träffade Fröken Vit för första gången. Eller om det var tvärtom.

Otal guldfiskar innebär att Solstrålen tar upp kameran, tar ett kort, packar ner kameran och sen ser "Oh, jag har en kamera". Tar upp kameran, tar ett kort, packar ner kameran och sen ser "Oh, jag har en kamera"... helt ok när man har en digialkamera, men surt när man hade en vanlig kamera med en 36bildsrulle i, där alla foton från igår hade samma motiv.

I lördags blev det guldfisk. Som igen fick mig att önska en såndär telefon som frågar tusen mattefrågor och pysselproblem innan man får skicka sms eller ringa. Solstrålen aka Rufset skickar 6st typ identiska sms till pojk. Smidigt. Bra guldfisk.

Inte klart där.
För sen kommer Rufset in på riktigt. Rufset tar bort sms:en. Direkt efter att guldfisk skickat dem. Så när Solstsrålen försöker backtracea kvällen innan morgonen efter finns inget spår av det hela. Tack Rufset. Tack för att ni samarbetar så bra, det här blev ju inte alls pinsamt.

2 kommentarer:

  1. Det smärtar mitt ego att säga det, men jag känner igen mig där :P

    SvaraRadera
  2. Den här killen har också en guldfisk.
    http://warpdrive.se/6465

    SvaraRadera