söndag 10 oktober 2010

Rännvägen igen

Satt och pratade med Louie:s Matte igår och insåg att det var tredje gången som Rännvägen försökte mörda mig. Den första gången var faktiskt under mitt första år på lekskolan. Rännvägen hade lurat några nissar att bära ut en stor bit tågräls och lägga tvärs över vägen. Det var byggvecka. Solstrålen hade bråttom till Lokalen och hade solglasögon på, fast det var mörkt ute, och gick snabbt med en öhl i handen när hon helt plötsligt sitter på rumpan på marken och inte riktigt fattar vad som hänt.

Det som hänt är att jag snubblat på järnvägsrälsbiten så jag slagit en volt, ett varv, och landat på röven. Öhlen var hel och inte en droppe spilld.

Skicklighet. Och inte slog jag mig heller. Misslyckat försök Rännvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar