söndag 17 oktober 2010

Ögonen såklart

Jävla sepeögon, fick ta mig till läkaren idag igen. Infektionen hade kommit tillbaks och ser ut som nån som grinat i en vecka runtom dessutom. Tanten i kassan sa att det var över en timmes väntetid, men jag hade med mig ett album med Lucifer samt boken The Curious Incident of the Dog in the Night-Time som jag lånat av fröken Källby så jag tänkte det här flyger förbi snabbt. Och det gjorde det. Kom därifrån med ett recept samt en förmaning om att slänga en massa smink så jag inte smittade ner mig igen. Surt då det blir så förbannat förbannat dyrt.

Traskade runt på stan och höll på att slå ihjäl mig på en flyer som någon slängt på marken i nordstan. Flyern gled bra på det polerade golvet. Jag skrek rakt ut och fick konstiga blickar från folk lite överallt.

Hälsade på små 5veckors kattungar hos Hanoo:s matte och var på porterfestival på Bishop. Konstiga samtalsämnen som genererade dagens bästa citat.

"Bilar. Huh. De har varken larfötter eller vingar. Töntigt" (sagt av Krom)

Sen blev det cykeltur hem.

Gårdagens försök att spela om Prince of persia gick sådär eftersom jag helt plötsligt var handkontrollslös.
Den första hade smält. Alltså platsen verkar ha reagerat med något, troligtvis nån svettig pojk, och blivit helt kleggig. Som gamla gummisnoddar kan få för sig att göra ibland. Sjukt konstigt.
Den andra funkade inte högerspaken på, asjobbigt när det är den man styr kameran med.
Den tredje funkade ett tag, sen fick den nåt spel och fick för sig att styra prinsen över närmaste stup lite sådär random närsom.

Så kan jag inte jobba.

Nu är det sängdags, i morgon är det pubjobb.

1 kommentar:

  1. Ahh, det var där den var. Funderade på vart den fanns för någon vecka sen! Hoppas ögonen är bättre. Kram

    SvaraRadera