fredag 15 oktober 2010

Förlåt mig fisk


Fluffy:s NAE introducerade begreppet "förlåt mig fisk" för mig också, glömde berätta detta. Sjukt roligt. Antagligen väldigt internt också, skitsamma. Den här bloggen är ju bara för att roa min själv ändå.

När man gjort nåt dumt och svinat kan man köpa en "förlåt mig fisk" och gömma någonstans i personen man svinat:s lägenhet. T.ex. i någons högtalare, bakom den här skyddsgrejen, så det tar ett tag att hitta den.

Jag har uppfunnit en "förlåt mig banan" istället. Det är en sån man stoppar i kalsongerna på någon som blivit jobbig. T.ex. Herr Lång när han bestämt sig för att jag tyckte han var oemotståndlig en kväll. Jag höll inte med. Varsågod, en banan! Så han blir sur och klagar högt över det hela resten av kvällen.

"Varför är du så sur?" frågar Fluffy:s NAE
"För att NÅN" (pekandes på Solstrålen, som sitter brevid och äter lasagne för glatta livet) "stoppade en banan i mina kalsonger förut"

Men? Det var ju en "förlåt mig banan". Den var ju skalad till hälften t.o.m.

Om någon undrar vart bilden kom ifrån så är det femte förslaget när man bildgooglar på ordet "fisk" för att hitta nåt att liva upp sin annars textbaserade blogg med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar