onsdag 27 oktober 2010

Ältig

Ute regnar det och jag tänker om jag inte ska bli så där gråtmild som jag vart på sistone måste jag göra nåt åt det här. Igår höll jag på att börja grina i kassan när jag jobbade typ helt utan anledning. BLÄ.

Idiotiska saker som gör mig sur och ältig:
  • Har inget jobb. (men hitta ett då?) Vet inte vad jag vill jobba med. Bra när man typ är klar. Not. Vet inte ens vad jag kan.
  • Pengar. Tar alla pass jag kommer åt för att inte få ångest över pengar, vilket istället leder till att jag är schleten och trött vilket gör mig ältig.
  • Vädret och mörk oktober. Det konstiga är att jag blir mer ältig i solsken än i regn. Känner mig lugn på nåt sätt när det regnar.
  • Idiotiska killar. Läste i illustrerad vetenskap att det var psykos. Jaha, så jag är galen nu då. Bra.
  • Mina föräldrar som håller på och ringer och tjatar hela tiden. Jag orkar inte lyssna och slutar svara och så får mamma panik och ringer typ 1000ggr. "varför svarar du inte". Så vill hon komma ner och då får jag dåligt samvete för att jag typ bokat in varenda jävla helg tills typ.... årsskiftet med saker.
  • Jag skrev ingen tenta i tentaperioden eftersom jag inte fick nåt pluggat pga ältandet. Så ältandet i sig är nåt som ger mig ångest som jag ältar.
Jävla ond cirkel.

Nu vill jag bara vara kille igen och gräva ner mig i jobb. Blä.

Istället ältar jag. Vilket gör att jag inte får nåt gjort.

Alltså. Allt ältande och ångest beror ju på en jävla felbalans i nån hormonnivå nånstanns. Kan man inte bara få ett jävla piller för skiten så jag får nåt gjort så jag kan sluta äta piller för att jag inte har ångest längre. Ooo... knark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar