måndag 28 februari 2011

Bantningskur

Jag vet inte riktigt hur det här gått till, men jag hittade en lapp med mått på mig själv som jag av någon anledning skrivit upp i december 2009 när jag var arg på mig själv för att jag var tjock. Hade väl tänkt göra nåt åt det hela men jag kan inte minnas att jag faktiskt haft nån plan eller lyckats göra nåt. Har snarare ätit mer skräp än tidigare. Samt oregelbundet. Vissa dagar ingenting förutom typ kokta ägg för att nästa dag smäcka i mig en pizza och en påse chips.

Iaf.

På nåt magiskt sätt är jag 9cm mindre runt midjan. Hallå? Och då vet jag att jag blivit större sen i november.

Hur gick det här till? På riktigt? Yay, men ändå? Man ska väl bli tjock när man äter kass inte tvärtom? Hade jag vetat det här tidigare hade jag ju inte behövt lägga ner sån stor energi på att banta på riktigt.

3 kommentarer:

  1. Du kanske äter skräp med så lite näring i att du faktiskt går ned i vikt av det (iofs oklart vad du skulle ha ätit innan då....typ...majonnäs :))? Hurra?

    SvaraRadera
  2. Det är ju en såndär jävla brudgrej. Istället för att bara tänka "Har inte behövt bry mig: win!" så blir jag sån "Här har jag lagt ner en massa energi på att laga ordentlig mat och räkna kalorier helt i onödan"

    Nu är jag lite sur för att jag är en sån brud.

    SvaraRadera
  3. Råkade ut för en liknande grej. Tränade en massa och höll koll på vad jag stoppade i mig (rörde mig inte ett gram enligt vågen, eller cm enligt måttband). Sen fick jag överlast och la ner allt som hade med träning och mat att göra, plus att det blev jul med en massa fet mat och söta kakor. Då gick jag ner 3 kg! WTF! Och jag höll det ändå i typ två månader, skräp och ändå ingen viktökning. Sen small det. 3 kg tillbaka upp på en vecka som nu är omöjliga att bli av med igen. Min tolkning: det jag gick upp i vikt av äckel tappade jag i muskelmassa, sen när det inte fanns någon muskelmassa mer att ta ut viktökningen så började jag gå upp igen. Så nu är jag tillbaka på inget fika men desto mer träning, inte alls lika roligt. Vågen står still som vanligt

    SvaraRadera