tisdag 1 mars 2011

Väktaranrop

Veganen hade tydligen fått kalla till väktaren när hon skulle låsa eftersom en dörr hade fastnat bakom ett vägguttag. Först hade hon bara skrivit "sitter och väntar på vaktstyrkan. Spännande dag på jobbet!" vilket såklart gjorde att jag satt och hade en massa teorier. Men sen var det ju inte mer intressant än så.

Jag har tillkallat väktare vid två tillfällen under vanlig pubkväll.
1. Nån gång när jag glömt larmkoden.
2. När en jävla Handelsstudent först raggade på mig (typ "ooo, går du hit ofta"), sen dricksade mig 100spänn, när jag inte föll för det så började han förolämpa mig ("vad tjock du är, är du gravid?") för att därefter låsa in sig på toan. Till saken hör att han hade med sig ett par kompisar som, när killen låste in sig, svepte sin öl och sprang därifrån. Medan de sprang ropade de över axeln "nu är han ditt problem".

"Nädu, lelle gubben" tänkte jag och ringde till väktaren.

Det roligaste är när man väl fått ut killen från toan så tittar han på mig och säger "men.. du behövde ju inte bli så sur."

I övrigt är det väl några väktartillrop under större kalas och konserter när man hittat nån liiite för full kille kräkandes samt en gång när jag hittade ett knulande par som inte ville sluta fast jag påpekade att det inte var lämpligt.

Så här innan läggdags sitter jag och lyssnar på Kyuss - Demon Cleaner. Pratade nämligen basar förut med Katten. Är jävligt sugen på att köpa en likadan som jag lånat av Gitarristen ett tag och nu då inte kommer använda längre iom att han typ hatar mig och vi inte spelar i samma band längre. Lite så. Den är svart, den är en ibanez, den har en extra oktav och den är femsträngad. Det är en bas man spelar låtar som demon cleaner på. Solstrålens favorit typ av musik att spela.

Gitarristen har saker som är mina, två effektpedaler, mitt mjuka ryggsäcksfodral och tre sladdar. Jag sitter åas på hans förstärkare och det hårda caset till ibanezen. Känns som om jag vinner oavsett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar