lördag 26 februari 2011

Midt om natten

Kommer hem. Trött. Sent om natten.

Jag hör regnet börja smattra mot rutan. Jag tänker säng.

Stod vid wavrinskys förut och tänkte höra av mig till nån, men var tillräckligt nykter efter aftonen för att konstatera att det skulle vi inte. Och tillräckligt nykter för att konstatera att om vi tänker höra av oss till denna nån så ska vi nog ta bort ett till nummer ur telefonboken. Det var inte färdigsanerat där tydligen.

Ska sova nu. Då passar Grizzly Bear bra. Försökte välja en låt men det fick bli hela skivan Yellow house. (Om man väljer en typisk låt väljer man Marla.) Lyssnade på den skivan väldigt mycket hösten 2009 tror jag det blir, precis när Nykteristen hade flyttat till Sthlm och allt fortfarande var intressant. Det regnade mycket den hösten.

Jag cyklar i regnet med gula löv på marken. Möter ingen, alla håller sig inne. En timme i total instängd ensamhet och total öppen frihet. Asfalten är svart, våt och blank. Det luktar rent och Grizzly bear är i lurarna.

Sitter här halv fyra på lördag morgon och känner mig svår. Man skulle ha en liten basker, rödvin är jag redan full av.

4 kommentarer:

  1. Hej du.
    På din inrådan sanerade jag min telefon från inte bara 1, utan 2 nummer. Känns lite befriande ändå!

    //Fröken M

    SvaraRadera
  2. Bra att jag kan föra någon form av visdom vidare. Man borde sanera telefonen oftare, tänk vad många "dagen efter kolla i utkorgen"-ångestattacker man skulle slippa.

    SvaraRadera
  3. Snarare att slippa hela grejen med "varför ringde jag den här personen, öht? Det lär ju varken öka mina chanser med personen, eller göra mig lyckligare"

    SvaraRadera