tisdag 1 februari 2011

Regn ute, sol inne?

Ute känner jag igen Götlaborg i sin normala vinterskrud. På teknologgården leker folk skeppsbrott mellan snöhögarna för att inte behöva kliva i decemeterdjupa pölar med vatten.

Jag var hos tandläkaren. Var lite nervös över min tand, men efter extra röntgenbilder och elkänseltest konstaterade tandläkaren att tanden nog mådde bara bra.

Och så ringde jobbnissen och sa att alla formaliteter utom en var klara, nämligen när företaget som jag ska konsulta på ville att jag skulle börja.

Så, Götlaborg tänkte väl: "Nu är solstrålen glad igen, så nu kan jag släppa den här masken jag försökt hålla uppe och återgå till att regna på som vanligt igen"

Tror jag fortsätter på mitt veckodagstema: Tisdagslåten får bli Ruby Tuesday med Rolling stones. Den var med på ett blandband (ja hör ni ett kassettband) som jag lyssnade på i min gröna walkman när jag var i australien och flummade runt för ett antal år sen.

Nu, bilden föreställer den biofilm som täcker tänderna 48h efter att man borstat tänderna. Äckligt eller hur? Tänk på det nästa gång du struntar i att borsta tänderna eller skippar tandtråden. Dessutom får man ett gäng påmnnelsebilder om man googlar Teeth och bacteria på hur det kan se ut när folk inte borstat.
- mvh Flourtant Solstrålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar