måndag 7 februari 2011

Feberdrömmar

Har vart lite frånvarande som ni märker, beror inte på att jag inte haft tid att skriva nåt utan snarare tvärtom. Jag har vart sjuk. Låg med äcklig feber i tre dagar. Men jag har ju inget internet så det blev total isolering istället för tusen blogginlägg. Här kommer ett tips:

Ha inte zombiefilmsmaraton när du har feber.

Solstrålen började med "Dellamorte Dellamore", fortsatte med "28 dagar senare" och sen tänkte jag klämma in "död snö" med, men pausade och kollade på Waynes World 2 för att återgå till zombierna och glo på två sista avsnitten av "Dead set". Sen gick jag och lade mig.

Tro på fan att jag befann mig i ett "Big brother"hus med Aerosmith hela jävla natten, med en hord av zombies som stod och skramlade i stängslena utanför. Steven Tyler var inte alls intresserad av att planera flykt utan ville bara vara full och frågade hur det gick med mitt exjobb.

6 gånger vaknade jag och somnade om och hamnade i Big brother huset igen. Vaknade med sömnparalys nån gång dessutom, när kroppen inte fattat att man slutat sova. Ligger i panik och bestämmer inte över min egen kropp i vad som känns som en mindre evighet men mer troligt är nån sekund. Och hjärnan skapar bilder av folk som får inälvor urslitna medans de lever.

På söndagen när jag inte sett en enda människa än och inte heller kunde dra mig till minne att jag gjort det sen i torsdags när Louie:s Matte med Sambo kom förbi med termometer, nyponsoppa och sjuk-kit kände jag mig tvungen att sms:a Fröken Emo och Fluffy:s NAE för att se om världen gått under.

Fröken Emo svarar:
"Nej vi lever. Zombies har bara tagit över halva världen och vi söker skydd nere i Lokalen. Sjöbusen har beväpnat sig med desiyt och en tändare så vi beräknar klara oss några dagar till."

Knappast lugnande för paranoidSolstrålen. Antog att hon skämtade men kände mig ändå tvungen att berätta att eld är en nybörjarmiss. Zombies känner ju ingen smärta så från att ha en köttätande galning efter en så har man en brinnande köttätande galning istället.

Har för mig att jag pratat om det här innan men minns inte när. Det bästa vapnet mot en odöd är en kofot.

Varför?

Jo: Den går inte sönder. Den kräver typ inget underhåll, torka av blodet lite då och då kanske. Man kan spetta med den. Man kan svinga den. Man får inte slut på kulor. Man behöver inte öva träffsäkerhet innan, som de flesta handeldsvapen kräver för att det ska vara nån vits. Den är relativt billig och du kan ha den hemma redan nu eftersom det inte kräver någon slags vapenlicens.

Så ut och skaffa dig en kofot mot zombieinvasionen.

(två gratis tips till är att klippa av dig håret då zombiesar brukar vara bra på att grabba tag i saker samt skaffa en cykel, då det är det bästa transportmedlet under en sådan apokalyptisk tid där man bör ha en jävla tur om man ska hitta en mekaniker och bränsle. Cykeln kan man laga själv. Och förhoppningsvis har man ben att trampa med. Vill man vara ännu mer förberedd för invasionen så kan rekommenderas the Zombie survival guide.)

1 kommentar:

  1. Kofot ftw! Kombinera med HEV suit och du har allt du behöver.

    SvaraRadera