onsdag 16 februari 2011

Vänta på nåt gott

Det känns som om mitt liv på nåt sätt hamnade på paus helt plötsligt. Jag har gått i tre veckor och väntat på att nåt ska hända. Jag blir mest lite sur nu för det känns som om jag är på väg ner i nån spiral som jag inte vill vara i igen. Jag var ju uppe. Jag köpte en blommig tröja. Jag lyssnade på glad musik som fick mig att vilja snurra runt på en sommaräng.

Jag såg 2011 och det var gott.

Men fan heller. Sluta gå upp på morgonen. Sluta göra saker. Sluta läsa igen. Sluta gå och lägg dig. Sluta jobba så du får pengapanik igen. Och framförallt sluta lyssna på den där glada jävla musiken.

Så. Johnossi som inte ens var glatt igår gör plats för nedåttjackets okrönte drottning eller kung eller vad det nu blir. Portishead - The Rip

Om ni trodde det var slut på eländet med den låten, välj artisten och spela allt.
Sjukt bra, inte särskilt upplyftande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar