tisdag 9 november 2010

Hemgång

Jag har blivit så satans rastlös på sistone när jag inte får mina dagliga 2h cykeltur till och från skolan. Har börjat hoppa av två hållplatser innan jag är hemma för att få en liten promenad iaf så jag kan sova. Vet inte om det är bra.

I lördags natt när jag gick min lilla promenad blev jag omkörd av 3 polisbilar och en piketbuss i full fart med blåljus på.

Jag funderade. När jag cyklade hem körde jag via två polisstationer vilket gjorde att det var minst 3 polisbilar som passerade mig varje kväll när jag cyklade. Oavsett tid på dygnet. Jag tänker. Borde man vara mer oroad där polisen är behöver vara jämt och är jämt eller mer oroad där man inte ser dem alls?

Det enda jag vet är att jag hellre går min promenad än står och väntar i 20 minuter på hållplatsen. Sen är jag för korkad för att vara rädd också. Eller: Jag cyklar även förbi två kyrkogårdar på vägen hem. Alltid när jag passerar dem funderar jag på vart jag ska ta vägen om de döda vaknar upp och börjar strömma ut från kyrkogården. Jag sitter ju visserligen på det bästa transportmedlet, en cykel, men jag vill ju inte bli fast i nåt jävla höghus utan mat och vatten med en hord halvruttna zombies nedanför stönandes och sugna på att tugga i sig mig. Sånt kan jag tänka på och ojja mig över. Normalt.

Vaknade upp på osedvanligt gott humör i morse (förmiddags, ok). Vet inte vart det kom ifrån eller varför, men min gissning är att oktober är slut för denna gång. Nu vill jag ha en vargavinter, med snö. Och snö. Och... minus och SNÖ!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar