onsdag 3 november 2010

Gammalt skräp

Ja. Kan ju roa publiken genom att berätta en gammal historia. Frågade Hunden (Fröken Källbys sambo) om han hade nån på lager jag kunde roa mig med, detta var typ förra veckan så ok inte så gammalt.
Hans svar var ganska roande:
"Nja... jag hade ju nåt som jag tänkte ge till Fröken Vit. Men hon hittar ju alltid nåt nytt... ni är ju dock praktiskt taget samma person och verkar ju inte ha nåt emot att dela så jag kan se vad jag kan göra"

MEN apropå dela, Källby och Fröken Vit (Förlåt fröken, du får skrika på mig) så drar jag mig till minnes en annan historia från när vi firade Fröken Källbys födelsedag i Lichöööööping för nåt år sen (således en gammal historia). Det hade vart en allmänt ganska konstig afton där:
  • Vi blivit kallade för "fint folk" - eftersom vi inte drack kopparbergs cider/ billigaste burkölen på förfesten
  • Lotta hade fått frågan "Med vem av dessa har du sällskap" pekandes på mig, Fröken UVR och Fröken Vit - eftersom han inte kunde vara där som vår kompis, han var ju kille
  • Vi hade konstaterat att första frågan man fick oavsett med vem man pratade var "har du sällskap" vilket betydde att de undrade om man var singel eller ej.
  • Vi konstaterade att det enda svaret på den frågan som gjorde att man kom undan med värdigheten i behåll var "Nej, jag knullar runt"
  • Jag hade blivit utskälld av okänd kille för att jag hade nämnt min expojkvän - när vi hade någon diskussion om äcklig mat och jag sa att lutfisk var äckligt men att jag bara hade ätit det en gång hos mitt ex:s föräldrar.
  • Jag hade myntat uttrycket "hulihulihuli". Detta kom till när ovan nämnda idiot hade tjafsat ett tag och jag gjorde en grimas och sa "hulihulihuli....." och helt plötsligt hörde slutet på en mening jag ville veta hur den började så det blev fortsättning" eller.. vad menar du med hulihulihuli?" Lite svårbeskrivet. Man borde vart där antagligen.

I alla fall. Efter festen i Källby hamnade vi på Statt i Lichööööping. Där kunde de inte ens blanda de drinkar som fanns på drinklistan så beställningen i baren som varje gång började ambitiöst med nåt gott slutade alltid med "En staro och en Minttu då"

Fröken UVR hade hittat nåt att dansa med, just vid den sekunden hade inte Fröken Vit gjort detta. Fröken Vit glider upp till Fröken UVR danspartner och viskar nåt i hans öra. Killen stirrar på dem båda och vrålar "Vad är ni för människor egentligen" och går därifrån.

Fröken UVR stirrar på Fröken Vit och frågar:
"Vafan sa du egentligen?"
Fröken Vit svarar "Jag sa: Vi kommer i par."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar