fredag 19 november 2010

Sjukt

Låg hemma och var sjuk igår, men hade en händelserik dag ändå eftersom en stor andel människor undrade om jag var i fyllecell.

Nej det var jag inte. Har aldrig besökt en sådan facilitet. Eller jo, en gång när jag var typ 10 eller nåt med klassen på besök på polisstationen. Har nåt svagt minne av en cell. Min kära fd rumskompis Korven var i fyllecell en gång. Vi var i Halmstad på Rabalder har jag för mig och hon var ute och traskade när en bil hade börjat köra efter henne sakta. Full Korven springer som en tok, för det är klart man blir rädd när någon förföljer en sådär. Det visade sig vara en polisbil som hade kört efter henne och sen stannade och tog med henne till en fyllecell. Antagligen för sitt eget bästa, själva springandet hade inte gått så bra tydligen och hon var ändå helt själv och ganska onykter. Hon återberättar historien roligt iaf:

"Jag räknade kakelplattor för att inte bli galen och gjorde peacetecknet åt alla poliser som stack in huvudet för att se hur jag hade det.

Fick liveuppdateringar från Fluffy:s NAE under natten till torsdagen om allt. (Ja, det är alltså Lappfejden jag pratar om.) Jag sov extremt dåligt eftersom jag var så sjukt snuvig så jag vaknade hela tiden ändå, och ytterligare hela tiden av telefonen som ändå var på ljudlöst. Den lös ju när det kom ett sms. Fluffy:s NAE hade i alla fall sovit när det hela hände och fattade inte riktigt vad som hade hänt först. Väldigt förvirrande var det. Nog om detta.

Tog tag i det koreanska monstret igår, det var rejält geggigt och ungefär det enda vettiga jag lyckades åstakomma under hela dagen. Förutom det började på en ny stickning och drack lite glögg och åt ballerina pepparkaka.

2 kommentarer:

  1. Glad man blir när ens vänner genast antar att det är man själv som hamnat i fyllecellen. Vad tror de om en liksom? :P

    SvaraRadera
  2. Det var en lång konversation på maillistan som går ut till alla anställda på Tryckeriet där bl.a. Rådjuret hade skrivit "Låter inte hela grejen som ett typiskt Solstrålen-upptåg?"

    Vilket fortsatte med:
    "Var Solstrålen med?"

    Och sen kom
    "Man får inte ha med sig mobiltelefonen i fyllecell så det är ingen som vet..."

    Fast det var nog inte så seriöst. :)

    SvaraRadera