lördag 27 november 2010

Uttal

Moah. Sitter på tryckeriet och allt är so far ok förutom att SME sparkade till en stol som jag skulle sätta på mig på så att jag ramlade och slog i nacken i stolskanten. Eller vad det nu var som hände.


Iaf.

Gårdagens skoj-irritation. Folk som uttalar saker på "amerikanska" och det är fel.

Fick en beställning på en Brooklyn Läääjgöör. Inte en laaahgeer. utan en läääääjgöööör. Fattade inte vad killen sa först. Jag sa sen "jaså en Lager?" han säger- Nä en Läääääääjghööööör.

ok.


ungefär som när nån brud jag minns inte vem sa att filippa K uttalades filippa Käääääj.

Vafan. Hon är ju svensk? Sepebarn.


Blir ryckt i. Ska på postohmsitsen nu. Vin väntar på mig. Hurra! Med Herr Konditor som oftast vistas på pridefestivalen och nu fått bannor av sin pojkvän för att han sjunger dåligt med i den här låten, oh jag älskar dig det vet du.

2 kommentarer:

  1. Det var som när jag fick en beställning på en Karniche Porter (Carnige Porter). Haha!

    SvaraRadera