måndag 22 november 2010

Min mamma och jag

Jag började läsa om mina dagböcker igen för nån vecka sen. Gör det ibland när jag mår dåligt och typ behöver bli påmind om att jag mått dåligt tidgare och ältat saker och typ sen hittat på nåt annat. Igår satt jag och läste en från när jag var 16ish.

Jag VET att jag bråkade med mina föräldrar konstant de sista 5 åren jag bodde hemma. Men jag tänkte liksom inte på det. Förrän jag läser böckerna. Hittade ett par "roliga" saker iaf. som t.ex. storbråket när jag köpte en bas för mina själv ihopjobbade pengar, blev instängd i sovrummet och flydde via balkongen. Annars var det de här två sakerna jag fastnade för och skrattade lite åt.

"Mamma och jag bråkade igen. Hon hade köpt ett par fula skor åt mig som jag vägrade ha. Mamma stod och skrek att jag var otacksam och att hon inte skulle ha något emot om jag flyttade i morgon. Sen tog hon mina röda basketskor och slängde i soptunnan. Sen tvingade hon mig till Marieberg."

Basketskor = Converse. Marieberg = Köpcentrum utanför Örebro.

"Idag var (pojknamn) i tidningen. Mamma gormade:
- Vet du vad (pojknamn) har ställt till med?
- Nä vaddå, sa jag, för han är ju som han är.
- Han har tagit hål i näsan, gormade hon tillbaks"


(Pojknamn) var en gosse jag var mest allmänt förvirrad över ett tag runt den tiden. Ganska vänsterorienterad, aktivist (typ okuperade hus och hade sig) inte riktigt min mammas favorit. Tydligen var utseendet en stor grej för henne också. Råsa hår hade han, som en överstrykningspenna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar