söndag 28 november 2010

Hatar när det händer

När man vaknar för man fryser för nån har snott allt täcke och man inser att man inte är hemma och måste gå upp och ta sig hem och fortfarande är full och egentligen vill röka lite och typ... äta pizza och snacka skit men ångesten griper lite i en som en arg... grip med klor och är arg. Och snurrig är jag. Och så smiter man från där man är.

Hatar när det händer.

Ute snöar det och jag tror att jag glömt alla saker och måste stanna var femte meter för att kolla igenom väskan och ringer en kompis och säger att jag lever och vill röka lite.

Musikmaskinen säger åt mig att den vill connect to power så inte ens musik får jag lyssna på. Och jag tog med mig en tröja och jag har ont i nacken sen stolen och snurrig är jag. Och vaknar inte upp hemma. Och jag hatar när det händer. Jag hatar när det händer och man känner att man vill hem och vill gå och nu vill man gå.

Katten var du hemma? Jag gick förbi där du bor men ville inte störa. Jag ville hem. Hatar när det händer.

1 kommentar:

  1. Ja, det var jag, jag har den årliga orgien i julpyssel och lussekattsbak. Lät iofs som om det var skönare för dig att åka hem och äta pizza än vara bakis i en yra av plastbarr och mjöl :)

    SvaraRadera