fredag 26 november 2010

Mer historik

På sånt där gott humör idag fast jag är toktrött. Läst gammal dagbok igen och skrattat. Nu är det typ runt år 1 på lekskolan, vilket väl passar då jag ska på ohmsits med föreningen jag satt i då i morgon.

"Jag sa att vi kunde kalla MaskenFrånMåndalsvägen för Mästerkocken och Skidåkaren för Mästersmakaren.
- Och dig för Syster Yster, sa Skidåkaren.
- Varför det, frågade jag då det kändes lite taget ur luften
Skidåkaren frågade mig om jag inte visste vem Syster Yster var. Jo Lillstrumpa och Syster Yster visste jag ju, barnprogrammet.
- Så då får jag gå runt med en råsa raggsocka på huvudet då, sa jag
- Nej.. över hela kroppen! sa han. Fast då kanske du får kalla dig Storasyster istället"


"Vi arrade personalfest för en avdelning på Ericsson. Skidåkaren kom in i Kajsa, apfull, med en petflaska full i vin.
- Lukta, det luktar ättika, sa han och tg en klunk innan han stack den under näsan på mig. Har ni nåt att äta?
Jag fixade lite lax, potatis och sherrysås till honom.
- Det känns som att vaka över en treåring , sa jag när Skidåkaren höll på att svälja massa ben. Sen försökte han stjäla min keps och muttrade nåt om att jag minsann supit bort hans glasögon.
Lillgossen.
II:eBB frågade efteråt om det hade vart min bror. Det hade känts så, sa han."


och den jag skrattade mest åt för det var bara så typiskt allt

"Korven hade iaf hånglat med killens kompis eftersom hon hade tråkigt när de var på efterfest hos killen. Sen spydde Klarabella i en stor blomkruka och sen gick de hem."

Idag ska man lyssna på Familjen - Det snurrar i min skalle för det är glatt. Jag tänker på sommar, och jag typ... dansar fuldans och Fröken Källby är där av någon anledning. Tänker alltid på Fröken Källby när jag hör den där låten.

2 kommentarer:

  1. Fuldans till Familjen nästa fredag, fast på franska med röda, vita och blåa ballonger! Puzzelipuzz

    SvaraRadera
  2. Japp! Fuldans ftw! Fransk fuldans måste ju vara ännu bättre.

    SvaraRadera