onsdag 17 november 2010

Telefoner

Pratade med Fluffy:s NAE om Fejden igen. Hon åker idag, med Hurr (som vi döpt t-rex:en till.). Iaf så gjorde hon en sista lockelse med att få med mig igår "killen som jag försökte döda med en stol för två år sen" hade sålt sin biljett (som jag i form av Rufset utan konsekvenstänk höll på att köpa) för fullpris (2500) för att sedan köpa någon annas biljett för 800. Värt.

"Men solstrålen, det finns biljetter kvar, våga fejda! Du kan säkert få den för nån hundring!"

Lockande, men jag har bokat in mig på jobb hela veckan nu för att vara duktig. Det blir ett DÖMD i april istället, jag är skyldig Fröken Vit för förra gången. Nu får jag fan se till att bjuda igen.

Jag sa att hon skulle skicka meddelanden så jag kunde uppdatera vad som händer med Hurr. Fluffy:s NAE ska att hon skulle lämna iPhonen hemma. Jag tänkte "hur fan skulle man klara sig på en fejd/studentfest utan telefon"

Sen slog det mig. Jag var på fejd 1999. 1999 hade jag aldrig ägt en mobiltefon, för den fick jag i julklapp det året eftersom min ömma moder fick spel för att hon aldrig fick tag på mig och trodde jag var död. Sånt gör hon hela tiden. Tror att jag dött. Och typ får panik.

I alla fall. Jag klarade det 1999 (blev visserligen nästan kvarglömd i ett badhus men petitesser) så då borde väl Fluffy:s NAE klara det 2010.

Om man inte förstår det så föreställer bilden min första mobiltelefon. Så såg den ut. Luckan bröt jag av typ 4 ggr innan jag fick en Nokia 3410 som jag bytte ut standardskalet (isblått) mot ett som var lila och glittrigt (såklart)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar