tisdag 9 november 2010

En sågning

Jag gjorde en Sågen förresten.

Sågen är expert på att alltid vara pank när det är nåt och sen tre sekunder senare skriva att hon "fyndat" på typ Filippa K nån asdyr kappa eller liknande. Hon har inga pengar, alls, aldrig. Förutom när det gäller saker till henne själv. Då finns det överflöd av pengar. Fick nog för nån vecka sen när hon hade kalas och jag inte skulle gå. Damerna på sidan Sågen försökte banna mig från för nån vecka sen skulle samla ihop till en present. Jag lackade ur. Gör sånt ibland och bara säger saker folk tänker och aldrig gör. Lite lätt ohyfsad på det viset, jag vet. Men ibland så orkar man inte bita sig i tungan. Ibland känns det bättre att bara skrika ur sig det man känner och så är det slut sen.

Hej
Jag har inte fått nån inbjudan och eftersom jag är pank och Sågen så vitt jag vet aldrig gett mig någon annan present än blandat skräp hon plockat ihop hemifrån samt att jag inte tänkte gå ändå eftersom jag är sjuk och behöver städa så säger jag nej. Till allt.

Skräddaren säger nej. Ha det skoj!

och jo:
Solen skiner och fåglarna kvittrar och det här kommer bli en fantastisk dag

//Solstrålen


Det sista är något hon säger jämt, jämt jämt. Särskilt om allt egentligen uppenbart är skit. Nästan så man blir lite avundsjuk för att någon klarar av att vara så glad på ytan. Å andra sidan så är det faktiskt fåglar och solsken när jag säger det och inget jävla ljug.

Iiiiiiii alla fall....Jag har i flera veckor (känns som år) gnällt över att jag inte har några pengar. Gnäll gnäll. Känns som en evighet jag gjort detta. Och snälla människor är snälla mot mig, ger mig mat och sånt. Och jag är bara full i otack känner jag.

För så går jag och köper ett par jävla apdyra skor. DOCK Som tål vinter och blött och sånt. Och är varma. Så ok. Jag behövde dem. Men Solstrålen får i alla fall dåligt samvete.

Men... de gjorde mig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar