lördag 27 november 2010

Kort

Höll på att spola golvet i baren som bäst, när det säger knak i fickan.

Mitt passerkort har gått av :( På två ställen.

Får ågren och hinner tänka tusen tankar: Hur ska jag låsa in pengarna? Hur ska jag komma in överallt i morgon, när jag är full? Är HA där i morgon tro, han har extrakort. Fan. Jävla skit.

Sen kommer jag på att jag kanske har tur. Det är ju ändå ett optiskt kort och jag har brytit det ganska rakt av på bägge ställena. Tejpar. Drar kortet i kassaskåpsrummet och...... det funkar!!! Wop!

Ska bara hitta lite bättre tejp, typ gaffa, så att det inte blir tre små bitar i morgon. Det kommer inte gå.

Vi försökte bestämma lite tid i morgon för att dricka alkohol innan själva middagen. Alla är bara vuxna. Tillslut ringer SME mig och säger att vi två minsann kan träffas tidigare för 16 - som var den tiden de andra tyckte var lämplig - var lite väl sent.

Sådär ja! Morgondagen kommer annars förlöpa: Förfest -> Punchchoklad vid kopparmärra -> äta på restaurang (klädsel: mörk kostym) -> mellanfest (brukar hitta lite pubar efter vägen från restaurangen till lekskolan och fastnar där) -> Rummet och Bloody Mary -> postohmsits med postdryck och tillhörande snusk och skvaller -> Rummet igen -> beroende på klockan kanske lite Lokal eller Pipers -> Rummet igen.

Min annars under det året ständige kompanjon BME kommer inte. Det är så typiskt honom. För ett år sen "boka in datumet nu" alla: Ja!
Påminnelsemail i våras och i augusti. Sen kommer inbjudan. Den första som säger nåt är BME: "Men..... då kan inte jag."

Stryk skulle han ha!

Nu ska jag hem och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar