tisdag 23 november 2010

Oroa sig för fel saker?

Bränner lite 047 som jag ska lyssna på när jag syr. Ringde upp och fick reda på att jag inte fick jobbet. Och jag känner mig lättad. Konstigt nog. Katten sa att det var för att man slipper prestera. Sen kommer ångesten för att man inte har nåt jobb tillbaks igen. Speciellt när man får lönebeskedet från jobbet man har som säger att man får 4300 :- ut denna månad. Det räcker till hyran iaf.

Tur att jag gillar blodpudding, det kostar 6kr för ett paket på Lidl och räcker till två måltider. Med riven vitkål och lingonsylt.

Eftersom jag är inne i "jag är 16" så måste jag ju lyssna på musik som passar till det, dagens skiva är The Cure - Kiss me, Kiss me, kiss me. Den är visserligen från 1987 och då var jag yngre än 16 men 80-talets deppmusik har alltid tilltalat mig och Robert Smith var i det närmaste husgud ett tag. Vet man inte vilken låt man ska välja först så är Like Cockatoos eller Icing sugar bra val.

1 kommentar:

  1. http://open.spotify.com/track/3CsMdAuNoD7e8kRzHV24TR
    Ny låt där allas vår Robert gästar! Gotta love it!

    SvaraRadera