fredag 25 mars 2011

Tävla lite

Det här är Tufs favoritställe, handfatet. Varje gång jag gör minsta antydan att gå mot badrummet springer han dit fort som fan för att okupera handfatet innan jag hinner in. Så nu, elak som jag är, har jag börjat tävla lite med katten. När jag ska in i badrummet springer jag lite före och slår på kranen. Slutar med att Tufs sitter på kanten av handfatet och stirrar på mig. Ibland vinner han dock, jäklar vad han kan ta fart, och då får jag se det här, poserkatt.

Hjälpte till på pubrundan igår i typ 4h, gick hemåt precis när det började ta fart. Kände lite att jag saknade att stå i bar... kommer väl inte bli så mycket av det nu. Vaknade upp och kände mig helt klubbad i morse. Hade ingen matlåda.

"ÅÅÅÅ, ska man lyxa till det med köpmat, det är ju ändå fredag? Och löning. "

Ringde telefonbanken.

Saknar inte publönen.

Fredagslåten: Pink G.R.Ease - Pink Grease.

1 kommentar:

  1. Nä, fyfan vad gött det är. Man behöver inte ens ha ett sjukt välbetalt jobb, bara ett med hyfsad lön och normala arbetstider, jag börjar fortfarande nästan grina lite av glädrje när jag kollar kontot den 25e, även efter alla fasta utgifter är betalda (nästan även efter att CSN är betalt, de månader det händer).
    När jag fick min första lön + exjobbslönen + lite extra lön för de två veckorna jag jobbat månaden innan tog jag ett screenshot på kontoutdraget, sprang runt i lägenheten med höjda armar och skrek "KOOOOOOONUNG!". Sen gick jag och köpte en PS3.

    SvaraRadera