måndag 28 mars 2011

Snabbgnäll från strutsen

Dagens snabbgrin är när man lägger typ 70 spänn på ett par fina stumpbyxor och så går man på toa och ska dra upp dem och kör handen rakt igenom och få gå och se lite lagom whitetrashig ut på festen.

I helgen var det skog. Skog var roligt. Solstrålen var rutinerad. Det hjälpte ända till stunden jag bävat för. VID KORFEN SÅKLART!!!!! (Korf bör misstänkas.) kom någon och gnällde över nåt jag inte minns just nu men jag var helt plötsligt väldigt ledsen och blev ivägsläpad av Herr Verktyg från gnällspiken för att bli glad igen. Väl på bussen hade humöret typ åter infunnigt sig och då var gnällspiken tvungen att påpeka att "Dina vänner, typ alla gamla, vägrar låta mig prata med dig". Konstigt. Det är för att de är mina VÄNNER, du vet såna människor som vill en väl och inte vill såra en eller se en ledsen.

Solstrålen och fröken Vit sammanlagda bortsupenhetslista från skogen innehåller:
  • Tre par solglasögon
  • Två mössor
  • En halsduk
  • Två rävsvansar
  • En st uppblåsbar palm (ca 2m hög)
  • Gummitutan till stora honkhornet
  • ett st ben
Efter skogen tog jag tydligen ett snabbhångel och blev sen ivägsläpad/släpade iväg Fröken Vit hem till Louie:s matte för tupplur.

Sen gick vi och köpte pizza som vi åt på torget innan fröken Vit kände att det fick vara nog medans jag drog till husfest. Sen hamnade jag i en källare. Sen ändrade klockan timme. Sen gick jag hem, fick lite trasksällskap till hållplatsen med en annan farmor som berättade att ett visst gäng med skvallertanter inte riktigt räknade någon jag däckat hos lite för frekvent på sistone, som singel längre. My bad. Hur gick det här till? Jag har ju vart så otrevlig jag bara kan. Vad håller Rufset på med egentligen?

Fröken M skrev i ett sms: "Jag funderar seriöst på att sluta försöka träffa folk i förhållandesyfte och bara ligga med dem istället för jag orkar inte med att de alla ändå bara är ute efter just det"

Nej jag vet, det är ju min inställning. Vad hände där? Jag är dessutom inte ens rolig just nu så jag ska bara sluta träffa folk öht.

Går och lägger mig, drar täcket över huvudet och hoppas allt ska vara borta när jag vaknar. Som en jävla struts. Och Fröken Emo sa en massa vettiga och kloka saker och jag ville egentligen bara lägga mig på golvet och skrika "Jag vill inte", som en treåring. Och så får jag dåligt samvete för att jag kanske är elak och det vill jag inte vara.

Betalade räkningar. Har pengar kvar att leva för. Måste sluta tycka allt är skit. Tror det är på väg åt rätt håll.

Vad ska vi lyssna på idag då? Dagens låt skulle vart Dizzee Rascal - Dance wiv me, men den finns inte på spotify. Får bli nån slags tribute version. Går fortfarande att dansa till. Dansade lite till den i lördags medans Herr Stereo körde sin vanliga The Gamegrej som han alltid ramlar in i när han är full och dryg, det sistnämnda är han rätt ofta. "Du skulle vara rätt snygg om du började träna och sminkade dig lite". Men lägg av. Du skulle behöva deffa lite själv.

3 kommentarer:

  1. Herrejefla vilken tur att ni inte söp bort den andra Palmen iaf - då hade jag blitt sur ;)

    SvaraRadera
  2. Mer bortsupna saker: en vante. Framsupet: Min gamla kamera, som jag trodde var försvunnen för alltid. Klantigt att inte kolla i bamsebyxorna innan jag köpte en ny. F.ö. bör korf definitivt misstänkas. Jefla korf.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker vi i fortsättning bojkottar allt som har med Korf att göra öht.

    Tänker starta en kampanj. Tänker trycka egna tröjor. Vem är på?

    SvaraRadera