måndag 14 mars 2011

Grått

Katten skrev ett blogginlägg om att hon var så grå, jag skickade bilden i ett mms till henne i morse. Kombinerar grått med annan färg.

Helgen var... lite lätt konstig. Började ju jobba i torsdags så fredagen slutade faktiskt med att jag nästan somnade i tangentbordet. På lördag var det fest hos Fröken UVR med sambo. Som också spelar UVR. Och snart blir de väl herr och fru UVR då. Iaf. Jag och Fröken Vit skulle på stan innan med storslagna planer. Jag behövde handla ett par byxor eftersom de jeans jag har ser man trosorna i när jag står upp. Fröken Vit behövde kläder till en jobbintervju idag. Samt att vi gemensamt skulle handla en present till Fröken UVR då hon hade fyllt år.

Vi började med att fika. Sen drönade vi runt lite.

När vi skulle åka ut till festen hade vi lyckats köpa:
  • Varsin 40cm rävsvans i sån nyckelbandskrok (fast inget nyckelband i då, utan bara "haken", kan man t.ex.sätta i ett par blå hängslebyxor.)
  • Varsitt par glassiga solglasögon. Mina mintgröna med prickar, Fröken Vit:s var röda i femtiotalsstuk. (Kan man ha om solen skiner när man är ute i skogen i blå hängslebyxor)
  • Varsin t-shirt med tryck från Carlings. Fröken Vit valde min (En blå med råsa zombiekanin viftandes en motorsåg) och jag valde en åt Fröken Vit (en grå med nåt döskalledjur framför ett tivoli). (Vi skulle ju på fest och hade inga finkläder)
  • Varsin rutig mössa från Carlings 70%rabattlåda, min chockråsa/svart och Fröken Vit:s röd/svart (de kostade ju bara 30:-, gör inget om man super bort den när man typ år ute i skogen.)
  • En stoppad barbaSkön, ni vet den svarta lurviga barbapappeungen, ca 30cm.(i present)

Inga hela Jeans och ingen jobbsökaroutfit alltså. Dessutom hade Fröken Vit med sig en flaska Tequila i present "Så kommer någon annan dricka upp den." Visade sig inte riktigt fungera så senare framåt kvällen "Men.... titta här finns ju tequila"

I övrigt var kalaset trevligt. Fröken Vit hade fått en klipptid klockan 20 på lördag kväll så hon försvann iväg en timme och kom tillbaks med ny frisyr som inkluderade lugg.

Kvällen slutade med att vi åkte upp på stan. Jag skulle åka hem men hade någon konstig konversation med nån som slutade med att jag skulle gå dit istället. Jag och fröken Vit skulle bara mellanlanda lite med Stero eller Polacken. Klockan var nu kanske halv 3. Vi plockade upp nån skum kille som gillade böcker på bussen, vet inte vad vi lockade med. Hamnade på nåt ställe som var så jävla trångt så helt ärligt har aldrig vart med om nåt liknande. Trodde inte jag skulle komma ut när jag väl kommit in. Blev upptryckt i nån soffa i ett hörn, hittade Stereo och har nåt svag minne av att jag pratade musik med honom. Tappade bort fröken Vit och sen blev jag lite misärfull och tänkte att nu går jag. Träffade någon full britt som försökte få med mig hem. Nästa sak som händer är att jag pratar med min storasyster i telefon och går och grinar vid näckrosdammen medans jag kedjeröker. Klockan är halv sex på morgonen. Allt som är misär babblar jag om.

Har inte sagt till den där mamman att jag börjat jobba. Hon kommer bli så hysterisk. Jag orkar inte med det. Systern sa att jag nog borde tala om det för henne. Pratade i säkert en timme. Så nu har jag lite ågren över allt sånt också. Misär är det. Systern ringde igen på söndagen och sa att jag borde ringa. Men jag vet hur det blir. Nu gör jag som när jag tänkte göra slut med Nykteristen. Jag tänker "jag väntar tills han ringer" och så går jag och har ångest varje gång telefonen ringer. Speciellt då den där Nykteristen passade på att inte ringa på en hel jävla vecka när jag väl hade bestämt mig. (Det hela fick mig iof säker på att jag hade tagit rätt beslut, man kan ju inte vara ihop med någon som inte hör av sig på en vecka. Iaf om det inte är nåt "speciellt" som hindrar en och man bor i två städer typ 50 mil från varandra) Att mamma inte ringer på en vecka är ju inget ovanligt. Så nu får jag väl ha ångest, och så kommer hon säkert passa på att ringa när jag faktiskt inte kan prata.

Lägenheten ser ut som skit och jag har prestationsångest för jobbet. Och när alla frågar så säger jag mest det är bra och ler. "Det här ska nog gå bra"

Dagen efter vaknade jag inte upp hemma men med en grillad macka i handväskan då Rufset fått för sig att handla på 7-11 på väg mot sängplats. Det förklarade även hur jag kunde kedjeröka när jag inte hade några cigg i början av kvällen, eftersom det i väskan låg ett halvt paket Lucky Strike.

Dagens låt får väl bli en för min syster, som erbjöd sig att åka 30 mil för att hjäpa mig städa lägenheten. "Du säger det löser sig, men NÅGON måste lösa det också"
Erasure - Siren song. Min favoritErasurelåt.

4 kommentarer:

  1. Jag är fortfarande grå. Jättejättegrå. Försöker hitta något i färg jag kan ta på mig, och jag har litegrann, men det är liksom inget som passar. Ska rensa den där garderoben vid tillfälle och fylla på med nytt. Helst inte svart, vitt eller grått.

    SvaraRadera
  2. Ska beställa saker från Shanalogic när jag fått pengar, du kan ju beställa nåt litet? Jag ska se till att det inte är grått!

    SvaraRadera
  3. Säg till. Jag kan säkert inte stå emot. F ö fick jag länken till den här av Kråkan. Jag vill ha (den är inte grå!)http://www.truffleshuffle.co.uk/store/ladies-pink-daddy-i-want-a-pony-tshirt-from-famous-forever-p-5171.html

    SvaraRadera
  4. Ja, och apropå den där känslan inför jobbet. Det är ju ingen vidare pepp, men så känner jag fortfarande :P Det är den där "när som helst kan de komma på att jag bara är en bluff"-känslan :P

    SvaraRadera