måndag 7 mars 2011

Dvärgar

Tyckte världen var ond när jag vaknade på lördagen efter typ 3h sömn. Är fortfarande lite lätt snurrig eftersom jag vinglar på väg till vagnen. Kommer till jobbet, puben.

I huset och puben är det ett arrangemang. Det har blivit nån miss för en avspärrning har inte gjorts vilket resulterade i att folk läckte ut från restaurangen i resten av huset. Folket i det här fallet var 400 femteklassare. Vi tar det igen:

F Y R A H U N D R A

tioåringar med sina föräldrar. Barnen skulle spela schack. Jag trodde man var sådär lite tvungen att sitta still och vara tyst när man spelar schack. Jag hade tydligen fel. Det var som ett gäng dvärgar på speed och jag som inte riktigt kan hantera barn ens när jag har en bra dag kände mig mer eller mindre lobotomerad när det väl började lugna ner sig. Ni vet sådär, tankarna tar extra lång tid på sig att ta sig igenom, ungefär som när man är förkyld och det känns som om hjärnan består av en stor snorklump som bara är i vägen för alla tankar.

11.5h var mitt pass. Jag var inte pigg. Gick ner till rummet för att dricka ett glas råsse med Fröken Emo, sen blev det nån form av fest helt plötsligt som bl.a. (igen) inkluderade bastu. Den här gången blev det även poolbad utan badkläder. Bra bra. Tog mig inte hem heller, och då skulle jag egentligen bara tagit mig till Louie:s matte ,eftersom hon var borta och åkte vasaloppet idag skulle jag dit och klappa och mata katterna. Men dit kom jag inte heller.

Fröken Emo berättade att jag var extremt bra på cockblockande av mig själv. Bl.a. när jag pratar med nån från fredagens taxi i telefon och summan av samtalet var "jag orkar inte vänta på dig längre så jag tog nån annan". Medan nån annan står brevid. Bra bra. B R A.

Vaknade upp med extremt förtjänat rufs, håret stod delvis rakt upp. Tillbaks till rummet för att laga/bygga/sy och blev tvångskommenderad att ta på mig mössan då det var distraherande med håret. Åt pizza, matade katter, åkte hem. Och nu är det dags för mig att sova en hel natt ensam i min apstora säng. Fan vad gött!

Galvanize - The chemical brothers får nog vara helgens låt. Danssugen blir man.

2 kommentarer:

  1. Åhh den berömda Schack-femman eller var den nu heter. Jobbade på den förra året och det var värre än att jobba med en massa fyllon. De åt så mycket kakor och skräp att de spydde.....

    SvaraRadera
  2. No shit. Och de skulle inte ens vara i den delen av huset var det tänkt. De skulle spärrat av med sommarklubbsväggen, men det blev "en liten miss". De hade ju eget fik inne i restaurangen men de hade ju andra priser så det var ju billiagre att handla hos oss, klart de kom dit istället.....

    SvaraRadera