onsdag 2 mars 2011

Glasskrigare

Nu har Veganen vart framme på facebook igen, det påminde mig om en historia såklart så jag copy pastear lite det jag skrev, och det hon skrev.

Veganen:
undrar varför i allsindar mina grannar har kastat en apelsin mot min fönsterruta? Kom nämligen hem och såg en präktig splatterfläck med fruktkött och allt fastfruset på rutan.. Jättekul, verkligen.

Solstrålen:
Apelsinkrigare!

Veganen:
Ja men, whyy? Varför kasta en apelsin mot mitt fönster? Dvs så har dom ju öppnat sitt eget köksfönster för att sedan sikta en jävla citrusfrukt mot min ruta. WHY? Hatbrott, jag lovar!

Solstrålen:
Min kompis ville en gång på en fest micra lite glass, för han var så satans sugen. Men han ställde in micron på räservärme och aplänge eftersom han var full och smälte bigpack:et, vilket resulterade i att han i panik slängde ut det genom fönstret i sina föräldrars hus. Dagen efter när han tittar ut så ser han att det smälta bigpackpaketet har kastats så lämpligt på grannens husvägg - knottrigt tegel ska tilläggas - och fint smält in i det. Helt omöjligt att få lös.

Det kanske var nåt liknande som hände?


Det roliga var alltså historien om vännen och glassen. Sjukt kul när det hände.

Egentligen borde jag väl säga att vi ska lyssna på Spark - Glassbilen för att hålla mig till temat... ja.. men då gör jag det då. Kan inga sånger om apelsiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar