söndag 20 mars 2011

Så var det en helg igen

Igår var det städdag och namngivningskalas på nya plottern på tryckeriet. Städdagen gick tydligen sådär, det här är var som mötte mig runt lunch när jag kom upp för att köpa lite papper.

Själv firade jag Fröken Vit igår med middag hemma hos Hunden. Alla rätter var flamberade, Fröken Vit:s önskemål. Vi hade kontakt med namngivningskalaset via mail och sms och uppdaterade strecklistedatorn med roliga bilder. Lotta dansade t.o.m. på film. Fick ett sms från ena chefen som skriver "Gillar att ni jobbar på alla fronter. Hot är underskattat" när vi sa att "snart stänger strecklistan" då någon meddelade oss att omröstningen var klar och namnet "bo" hade vunnit. Lame. Men det var bara ett falskt hot! Mitt förslag var "Harry Plotter". Undrar vilket som vann?

Iaf. efter middagen fortsatte vi vidare till Romantikern och brödbakningshusfest. Dock blev den ganska snabbt slut efter att vi dykt upp då vi helt plötsligt hittar en lapp i hallen från någon granne som skriver att "vissa i det här huset försöker faktiskt sova". Ingen vet när lappen kom och vi förstår inte varför personen inte bara ringde på, men Romantikern blev lite nojjig så vi flyttade oss till Lekskolan.

Inte innan Dolly, Kråkans alter ego, hann bjuda Rufset på lite tequila såklart.

På lekskolan blev det dans. Sen skulle Herr Alltidglad låtsashälla lite öl i Rufsets hår. Det var bara att det inte blev så mycket med "låtsas" och tre sekunder senare stod Rufset inne på toaletten och försöker torka håret i handtorken. Självlockigt hår + framåtlut + handtork = welcome to the 80's! I vanliga fall brukar ju inte Rufsets närvaro avslöjas förrän dagen efter när man vaknar upp och hon har efterlämnat en sjukt vacker frisyr. Nu kom den på en gång. Dolly valde att kommentera händelsen med att säga nåt i stil med att jag hade knullrufs utan att ens ha fått nåt. Vilket händelsevis är hur jag fick namnet en gång i tiden. Mitt hår lever sitt eget liv.

Sen är det lite luddigt men någonstanns efter att stället stängt var det någon som sa bastu och så satt Rufset i bastun igen. Den här gången MED badkläder då Solstrålen påpekade för Rufset att det minsann fanns badkläder i Blipblopkompanjonens back. Sen hade hon väldigt lite inverkan på vad som hände igen. Duschade iaf i herromklädningsrummet då det i damomklädningsrummet var både damer och herrar som höll på med nåt oanständigt. Hade lite problem eftersom jag gled av bastulaven hela tiden, tänkte "fan vad onykter jag måste vara som inte ens kan sitta rakt upp och ner på en platt bred bänk" tills jag upptäckte att laven hade gått sönder och därför var helt sned. Sen är det lite suddigt igen och nästa grej är att vi är på TinTin och jag säger nåt om falukorv minns jag. Humtidumtaren, Rödtotten och Herr AlltidGlad var med också, de räddade mig när jag satte mig brevid stolen jag försökte pricka. Sen fick jag skjuts hem av Humtidumtaren. Bra bra! Hem nu är ju förresten hos Louie:s matte.

Vaknade upp när Louie:s matte väckte mig och sa att nu åker vi! Somnade igen. Vaknade vid halv 10 och mådde skit. Ont i huvudet som fan. Tror det var bastun. Skickade lite sms till Fröken Emo och somnade sen om. När jag väl mådde bättre ungefär två timmar senare åkte jag till lekskolan igen och pillade med kommittén jag gått av för länge sen men inte riktigt kan släppa. Fick pizza och kaffe, det var gott. Kollade smsloggen och fyra sms följer formen "har du sett min xxxx någonstanns? Jag verkar supit bort den" Återfann alla saker, inklusive en bok om Boyzone som Fröken Källby gav mig i present igår, utom Fröken Emo:s handduk som jag lånat igår. Frågan är vilket smart ställe jag hängt den på. Om någon ser en svart handduk med kommittémärket på samt initialerna SH insytt så är det jag som supit bort den.

Fick kommentaren "Du kunde ju försökt borsta håret iaf". Det var bara det att jag hade gjort det. Som jag sa, mitt hår lever sitt eget liv.

Nu sitter jag och gosar med två kissekatter, ska nog snart gå och sova, väntar på torktumlaren bara.

Idag blir det en låt som fastnat: Mark Ronson & the Business intl - Bang bang bang . Somnar snart i tangentbordet men sittdansar ändå.

2 kommentarer:

  1. Fröken Källby21 mars 2011 kl. 13:16

    Så du fann dina vantar?
    Puss

    SvaraRadera
  2. Nä vantarna är fortfarande puts väck, men jag hoppas de ligger på sängen nu när jag kommer hem.

    SvaraRadera