fredag 4 mars 2011

Dagrepris Torsdag

Kunde inte somna igår. Gick upp 06.30 torsdag morgon eftersom jag var tvungen att ta mig till en såndär barnmorska för nytt recept, och det här var tiden jag fick. Känns meningefullt att gå dit och säga "hej hej, nytt recept tack tack hejdå". Om jag inte är missnöjd, kan jag inte bara ta skiten över telefon då, det är ju ändå gratis?

Efter detta var jag hungrig. Åt frukost på Condeco (cortado och ostfralla) och filosoferade. Har hakat upp mig på nåt sen Herr ML och Herr Självdistans satt och på skämt skulle fylla i profiler åt sina singelkompisar (inkl mig) på nån dateingsite. Mest att jag fastnade på fråga "vad söker du". Söker? Inte fan vet jag. Jag söker nog inte ens, frågan är vad jag hittar för tjommar hela tiden. Satt och funderade på det och insåg att det faktiskt fanns en gemensam nämnare bland de som jag både vart ihop med och haft någon form av långvarigt trasslande med.

De är drägg som är musikintresserade. Typ ljudbögar eller spelar själv.

Om jag nu bara kunde få bort att de är idioter också så kanske det är nåt sånt jag isf skulle leta efter? Men leta? Nä. Inte riktigt min grej.

Sen var klockan 10 och lite affärer öppnade så jag handlade ett par saker och åkte en upp till leksolan. Vid det här laget var jag helt snurrig, då min dygnsrytm inte gett mig mer än 4h sömn under natten, och gick för att ta mig en tupplur på rummet. Hittade Rödtotten sovandes i soffan (eftermötesöhlen igår hade tydligen.. spårat ur?), så jag tog den andra halvan av soffan. Blev inte så mycket sovande dock eftersom kylen hade fått spel och brummade som fan. Och jag med min autistiska störning som inte kan koppla bort ljud, lampor och lukter.

Sen träffade jag fröken M vid 12 för att rita lite fnoffar till programmet. Men vår froffidé blev så stor att vi beslöt oss för att göra ett kortspel av det istället. Sen var det möte med tjommar från sponsorbryggeriet och efter det gick jag upp till tryckeriet för att dricka kaffe och äta lunch. Klockan var ju ändå 16.

Träffade Örebroaren och kan väl sammanfatta samtalet mer med nåt som fröken halvThai sa till mig när jag sa att jag skämdes. (det var nåt sånthär) "Min mamma brukar säga att man skäms ju bara för sig själv så det finns ingen poäng med det"
Så. Inget mer skämmandes för Innebandyn förrförra veckan.

Sen ritade jag fnoffar till programmet, åt wienerbröd och drack öl. Det var nice. Fastnade så i ritandet att jag glömde av klockan och missade sista vagnen som gick direkt hem. Tog en annan linje och fick gå 15 min i mörkt ghetto. På vägen möttes jag av meddelandet på bilden som någon plastat in och häftat upp på ett träd. Även om det aldrig är någon som kallar mig "hjärtat" (då jag avskyr puttinuttsmeknamsbajsandet.)

Trodde verklgen det skulle bli en skitdag när jag vaknade i morse. Jag hade tokfel.

Så, den här låten har fastnat på mitt huvud, jävla refräng: Veronica Maggio - Jag kommer. Sjöng den i disken igår på jobbet hela tiden. Insåg att det kan gå dagar jag inte pratar, men det finns inte en dag jag inte sjuger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar