onsdag 26 januari 2011

Väx upp, nop.

Jo, mitt nyårslöfte var ju att jag skulle göra saker jag var rädd för. Insåg att jag var rädd för att skaffa ett jobb eftersom det på något sätt har vart den magiska gränsen för när jag kände att jag var tvungen att bli vuxen och ta tag i vuxna saker eller nåt.

Sen sa Krom att jag ska bo hos henne under DÖMD. För hon ville med. Och hon har jobbat i ett par år och är fortfarande som alltid. Och jag åt två ägg och en näve lösgodis till lunch och insåg att jag inte behövde växa upp. För att vara vuxen innebär att man gör det man vill göra och det gör jag ju redan. På mitt eget sätt.

Så jag tog språnget.

Om ni inte har listat ut det än så har jag alltså fått ett jobb och börjar på måndag. Ska bara lösa en ledig fredag så jag kan gå på MTS och känna att allt är som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar