tisdag 11 januari 2011

Tentat

Gjorde nåt nytt idag på tentan. På riktigt. Jag kom inte i tid, så det var ju som vanligt, jag hade inte pluggat tillräckligt, som vanligt, jag kom inte ihåg min kod, som vanligt, hade inte sovit tillräckligt, som vanligt, MEN jag hade fan bryggt en termos med kaffe och tagit med. För första gången någonsin på tenta. Värt.

Sen öppnar jag tesen och första uppgiften är ett mekaniskt system. Min safeuppgift som alltid får mig på gott humör var inte så safe. Kör fast på mekanikdelen såklart, då spelar det inte någon roll att man kan räkna när man inte får ut nåt att räkna på. Glömde Physics handbook hemma också, min enda vän i de här situationerna, så inte fan kom jag ihåg hur sakerna hängde ihop. Rabblade alla saker jag kunde komma på. Och undrar varför man bara kommer ihåg saker man inte har nytta med. Expert på värdelöst vetande är jag.

"pV = nRT, fan. Det är ju allmänna gaslagen. Hjälper mig inte nu."

Jävla skittenta. Blir sur. Skittenta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar