söndag 9 januari 2011

Vatten och vind

Det har töat ganska hårt och igår ösregnade det också. Försökte gå på rännvägen och vinglar till vid minsta vindpust. Vattnet kom och spolade bort all friktion. Och dödsfällan till hemväg från spårvagnen gör återigen skäl för sitt namn. Samt att halva vägen står i ca 20cm vatten. Eftersom marken är täckt av ett tjockt lager is så inget rinner undan. Blöt var jag när jag kom hem.

Jag har dock lite mer tur än Fröken Emo (Ja, jag döpte om Fröken Arla. Namnet var inte lika roligt som Fröken Emo och hon heter det för att hon erkände själv att hon blir som sin hund.). Fröken Emo kom hem igår efter att ha hälsat på Sjöbusen som precis (vad heter det? Nåt med av. Man jobbar på en båt och så är man klar och hmhm-av. Skitsamma. Han är hemma igen.) och druckit PKJeltzin såklart. Inte Fröken Emo utan Sjöbusen. Det här var ju inte poängen. Jag hade sms:at och frågat om hon kom hem ordentligt och fröken Emo ringde upp och berättade allt.

Fröken Emo kom hem, öppnade sin dörr och tyckte det lät lite konstigt. Det fick sin förklaring när hon tände lampan och såg att det regnade i lägenheten. Teve:n = akvarie. Oh. Joy.

Jag vägrar skylla på 2011. Det är efterbörd från skitåret 2010 som vägrar fatta att vi gjort slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar