lördag 8 januari 2011

Varför 2001 (ja 2001) sög, bl.a.

Försöker plugga regler, igen, med fröken Emo och Fluffy:s NAE. Var och frukostfikade med den sistnämnde och vi konstaterade att 2010 sög. Jag kan säga att mitt 2010 var det sämsta sen 2001.

2001 började eg hösten 2000 med att jag blev av med studiemedlena och sen ledde en del andra saker till att jag blev inlagd på sjukhus, i oktober såklart, för att jag kräktes blod. Stressreaktion sa doktorn. Hurra. Missade tentaveckan. Fick studiemedel på prov fram till jul (dvs en läsperiod) men hann inte riktigt återhämta mig från stressbajset och missade igen tentorna och fick därför inga studiemedel våren 2001. Skaffade mig tre jobb. Ett var helgextra hemma hos päronen 30 mil norrut. Försökte få ordning på mitt liv och lyckades nästan, när man jobbar tar det lite längre tid att ta tentor än om man enbart kunnat fokusera på skolan förstår ni. När oktober 2001 kom så var jag iaf inte långt från studiemedel igen, efter att ha jobbat ganska hårt på det.

Då fick jag blindtarmsinflammation. Veckan innan tentorna. (Ja, jag sa ju att det var oktober som kom) Blev sjukskriven i fyra veckor eftersom jag inte kunde gå ordentligt. Bra då man är timanställd och inte har några studiemedel. Då innebär inte sjukskrivning nåt. Jag fick ju inga pengar från nånstans. Timanställningen innebar ju bara att de inte schemalade mig och csn gav mig ju inga pengar ändå. Sen lyckades jag bli lite deprimerad och beroende av de morfinbaserade smärtstillande tabletterna jag fått ett tag. Sen kom 2002. Och det var ett ganska bra år faktiskt. När väl abstinensen hade släppt.

Så nu hoppas jag på 2011. För 2010 sög. Kan skriva en lista på hur hårt det sög och varför, typ Solstrålens top 10 moments 2010, men inte idag. För att roa folk så avslutar jag med nåt roligare. Ett klipp från Despicable me och ett till. Den var rolig. Sen ville jag lägga upp en slagsmålsscen från "Get him to the greek" när alla är höga och klappar på en lurvig vägg, men den fanns inte i sin helhet nånstanns så skit i det. Se filmen istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar