torsdag 27 januari 2011

Taxiresa

Igår var en lite konstig dag mest i allmänhet då iom jobbet och det där var jag lite vimsig. Tog mig längre tid att städa puben än det brukar vilket gjorde att jag skulle hoppa på sista vagnen hem. Sista vagnen innebär att jag får åka ner till brunnsparken och stå där och frysa i 25 minuter innan den kommer.

En full tant vinkade till sig en taxi.

Jag satte mig på bänken, den var svinkall så jag vred runt och satte mig på min nintendoväska som för tillfället var full i smutsiga lakan jag hade tänkt tvätta i kårhuset, men maskinerna var fulla i overaller som färgades så det blev inget.

Taxin kör en meter och tvärnitar. Den fulla tanten hänger sig ur och vrålar nåt åt mig. Jag har lurar på och hör inget så jag tar av mig dem och säger "ursäkta, jag hörde inte"

"Ska du till Ghetto B? säger damen. Jag är den enda i hela brunnsparken och det är den enda vagnen som går enligt tavlan så det var väl därifrån hon fick idén.

"Ja"säger jag
"Hoppa in, du får skjuts, jag betalar"
"Ja men vart ska ni, Ghetto B är ganska stort"

Damen säger samma gata som jag bor på så jag tänker "varför inte, hon gör väl bara som jag skulle gjort". (Viktig lektion för er som läser detta när man åker taxi. Beställ alltid taxin, hejda inte en på gatan om du är själv. Ringer du efter en så har de registrerat den och då kommer du inte råka ut för nåt. Annars: åk inte själv.)

Väl inne i taxin fepplar damen med kortet "Jag har massor med kort, ta ett" Kändes nästan som om hon gått på stöldräd på krogen eller nåt. Jaja. Jag kommer ju hem, tänkte jag.

Och det gjorde jag. Satt och fnissade i baksätet hela vägen hem.

Konstig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar