lördag 22 januari 2011

Jävla killar del I

Hade tänkt skriva nåt om gårdagen (sakeprovning->rundtur i tufft bankvalv och huset som grundaren av lekskolan bodde i -> tapas -> mojitos sammanfattar väl det) och den här veckan (stört med jobb) men jag ändrar mig och skriver om jävla killar istället.

Saker som stör mig med jävla killar. Det här kan bli flera inlägg känner jag. Eller så lyckas jag klämma in allt, vi får väl se. Kan ju börja med att förklara min ståndpunkt.

Killar gör saker de gör för att:
1. Imponera på sina (hjärndöda) kompisar. (och ni vet ju sedan tidigare vad jag tycker om saker som man gör bara för att verka fräck. Alltså, det mesta killar i allmänhet gör är ganska töntigt.)
2. Få knula. (inte felstavning, det är så jag säger.)

Antingen ett eller båda av ovanstående.

Idag fick jag en såndär "men, vad fan tror folk?". Nån snubbe som jag aldrig träffat som i just det här fallet är kompis till en kompis som först puffar och sen vill adda mig på FB. Varför? Jag känner ju honom inte. Varför skulle jag vilja lägga till honom? Det här är inte första gången heller.

Applicerat på punkterna:
1. Han imponerar på sina kompisar för att han är kompis med massa tjejer, de vet ju inte att han inte känner dem utan verka klicka på random på tjejer som dyker upp. Typ.
2. Han tänker att den här bruden verkar villig.

Sa det här till Veganen och lade till: Varför skulle jag vilja knula med en småtjock kille från Herrljunga som är en stereotyp av 30+killar. De som lyssnar på ACDC, Metallica & Iron Maiden för att det är "så hårt" och de får dem att känna sig lite alternativa. Samt har lite fräcka tribal tatueringar. Och i övrigt ser ut som gubbar. ÅåÅååå går fetbort. Nu är jag lite sådär irriterad så jag inte kan skriva det här på ett bra sätt ens en gång. Ska jag dessutom lägga till att han dessutom lyssnade på Nordman & Björn Rosenström (HATAR Björn Rosenström.), hade Repmånad som favoritfilm och som enda bok fanns Jenna Jamesons "Att älska som en porrstjärna". No thank you.

Och ja, nu säger nån "Du är ju inte bättre själv, helt ytlig, han kanske är jättetrevlig."

Jag säger: hade han inte haft problem på den fronten så hade han inte behövt försöka adda främmande tjejer på FB.

Och sen säger nån annan, oftast kille att "ja men om en tjej av 1000 säger ja så var det värt ett försök."

Jag säger: Jag är inte den 1000:e tjejen. Det kan nån annan med problem vara. Varsågod.

Veganen sa att jag skulle skriva det till honom för att knäcka honom lite. Men det skulle ju inte funka. Killar är inte funtade så förstår ni, han skulle bara tänka "vilken psycobrud" rycka på axlarna och gå vidare. För de är så de funkar, det är aldrig fel på dem heller om nåt händer. Det är alltid brudarna som är felet. Och om nån kille läste det här skulle de nog tänka "Fan vad rabiat hon är, hon har säkert inte fått knula på ett tag." Eftersom det är just att knula som i pojkvärlden löser alla problem.

Annan jävla kille.
Snubben från Bad cash quartet på radion om P3guld galan där han var nominerad.

"Jag har aldrig vunnit någonting faktiskt".

Jaha? Ska jag tycka synd om dig nu då eller? Det är nog karma för vilken idiot du är, eller iaf var, när ni spelade med bad cash. Eller vad säger ni om att komma 2h försent till soundcheck, börja med att kräva en egen loge och sen gnälla om allt på soundcheck tills managern går och skruvar BREVID ljudbordet. Då säger han "ååå vad bra det låter nu". Musikalisk? Nej. Sen gnälla om en massa annat skit, smeta in logen i ketchup samt hälla ut all mat som ni fått och mosa in det ordentligt i golvet och möblerna och välta ner en gigantisk krukväxt från ett våningsplan till ett annat. Gången innan var sångaren så full att han 1. gick ur skorna. 2. inte kom ihåg texten på låtarna utan bara skrek "lekskolan suger". Tack. Fakkjo.

Ska klä på mig och gå till jobbet nu. To be continued.

2 kommentarer:

  1. En del killar är konstiga djur. Men det blir väl så när man uppfostras till att tro att man är skapelsens krona. Självinsikt noll.

    Själv är jag rätt förtjust i "Det kliar i skrevet alltså borde jag få gå och sätta på vem jag vill. Va? Blir du LEDSEN?! Vad är det för fel på DIG?".

    SvaraRadera
  2. Ja just "Blir du LEDSEN? Vad är det för fel på DIG?" är tyvärr applicerbart på alldeled för många saker som jävla killar gör.

    SvaraRadera