torsdag 6 januari 2011

Saker att göra när jag fått ett jobb

Jag och Keramikern pratade igår på korsettfesten om saker jag bör göra när jag skaffat mig ett jobb. Eller saker man kan göra för pengar man får när man skaffat ett jobb. Jag skulle skriva ner dem kom vi fram till. Da list:
  • Gå keramikkurs med keramikern (jag vill lära mig raki och det var alldeles för länge sen jag gjorde nåt estetiskt tillverkande. Om man inte räknar bandet då, men det gör man inte.)
  • Börja träna UVR tre gånger i veckan eftersom jag inte behöver jobba kvällar längre
  • Åka på DÖMD, och bjuda tillbaks Fröken Vit för förra gången. Vi har tom bostad hos Fröken Krom som ska flytta dit och jobba med flygplan.
  • Köpa en egen basförstärkare eftersom Gitarristen lär kräva tillbaks den jag har nu.
  • Åka på Roskilde
  • Flytta in till stan, eller iaf närmare centrum
Känns inte som om det här borde vara så svårt att uppfylla? Jag funderar mest på om det här är "normala" saker att ha som plan när man skaffat jobb efter alldeles för många år på lekskolan.

1 kommentar:

  1. Skulle vilja säga att alla är rätt normala utom möjligen att åka på DÖMD. Men det behöver ju inte vara dåligt för det :)

    SvaraRadera