söndag 12 december 2010

Nyårslöften

Årets nyårslöften, ja det kanske är lite tidigt att tänka på det men men, blir en gammal i repris, med modifikation och lite tillägg. Det är de som jag och Romantikern arbetade fram under nyårsafton 2007/2008, som i övrigt var en mycket märklig afton i största allmänhet. Mer om det en annan gång.

De två jag behåller exakt som de var är:
  • Man får vara full, men fyllan är inte målet.
  • Man ska inte lära sig av sina misstag.
Den jag modifierar var ursprungligen:
  • Man ska varje dag göra nåt som skrämmer skiten ur en.
Det visade sig extremt svårt att hitta saker som skrämmer skiten ur mig, varje dag, så jag ändrar den till:
  • Om man stöter på nåt som skrämmer skiten ur en, ska man hoppa in i det, med huvudet före, utan att tänka så mycket.
Den sista är en som jag arbetat fram de senaste veckorna, min variant av "man skiter inte där man äter":
  • Man ska inte knulla där man umgås.
Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska göra på nyår, hoppas på att nyårsbalen utan mening löser sig så jag inte behöver tänka mer på det. Det är det dåliga med avsaknaden av internet: Jag måste komma ihåg att göra saker istället för att göra saker när jag kommer på dem. Som t.ex. att anmäla sig till en nyårsbal jag tänkte gå på. Bajs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar