tisdag 4 januari 2011

Gammalt groll

Gammalt groll kommer upp till ytan när jag hade möte med trummisen igår. Mötet handlade om bandet, som jag försökt sluta vara förbannad över nu i ett halvår. Det har faktiskt gått ok. Men nu blev jag irriterad igen.

Trummisen hade iaf pratat med gitarristen som ville börja spela igen. Gitarristen sa att han hade haft en "inre deadline" i huvudet som gick ut på att om ingen sa nåt innan jul så skulle han säga nåt. Trummisen frågade hur han kunde ha inre deadlines samt att han inte riktigt hade fattat att det var nån deadline eftersom han hade trott att gitarristen hade lite mycket att göra med flytten till sthlm och allt. Mutter mutter. Sen hade gitarristen sagt att han inte ville ha med mig längre utan att de skulle spela utan mig. Trummisen hade sagt att så kan man ju inte säga, hon är ju en del av vårt band. Tjafs tjafs. Sen hade Gitarristen sagt att ok Solstrålen får vara med, men då får hon inte tycka till om någonting.

Eh.

Jag sa under ett av våra bråk att hans största problem var att han inte såg det som vårt band utan som hans möjlighet att förverkliga sin jävla dröm och den var detaljstyrd. Att han tog ut det över mig var för att han inte hade haft något problem att få sin vilja igenom innan jag kom med i bandet. Antagligen för att det bara var ett jävla coverband innan som repade typ max en gång i månaden och ingen trodde att det spelade någon roll. Bandet vi spelade i under sista året var inte bandet jag började spela med. Jag frågade om han inte insåg att han inte skulle förverkliga sina mål om han inte hade resten av bandet med i sin vision. Gitarristen sa ju naturligtvis att nej så var det ju inte, vi var ju bandet.

Skitsnack. Det är fortfarande "hans" band. Och det jag skulle reduceras till är nån jävla studiomusiker. Jag spelar för att det är roligt och är det inte roligt så kan det vara. Så nu kan det vara.

Jag och Trummisen ska iaf spela ihop i nåt nytt. Gitarrister kan man plocka ett dussin genom att kasta en sten nere på stan. Kanske man hittar en som kan sjunga t.o.m. Så.

DU kan vara utbytbar.

I övrigt hittade jag ett gammalt SDkort när jag nu letade efter en låda att stoppa reservgrejor och tekniksladdar i. Kollade i kameran och fann foton från våren 2005 i den. Solstrålen hade stoppljusrött hår och såg glad ut. Fröken Källby, Hunden och Lotta var också där. Och jag minns när det var, det var innan skiten som kom och jag var faktiskt ganska lycklig och problemfri.

Egentligen vill jag lägga in världens smörigaste låt för att den påminner mig om den tiden - Heart of hearts med Weeping willows. Men den fanns inte på spotify, och bara ett dåligt klipp på youtube. Så jag lägger in en annan sentimental låt med sångaren från Weeping Willows istället.

Magnus Carlsson - Någonstans

Smör smör smör. Men sjuuuuukt bra sångröst har han. Och allt han petar i vill jag grina till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar