måndag 3 januari 2011

Universum vs klantighet IV

Det här är så typiskt mig.

Fluffy:s NAE bodde hos mig i typ 4 dagar nu över nyår. Vi kom fram till att det var lättast och det är mycket trevligare att vara bakfull ihop samt att det skulle hindra mig från att hitta på dumheter och typ släpa hem gossar jag ändå inte vill knula med i slutändan. Vilket var bra, för det fungerade alldeles utmärkt. Iaf.

Det jag skulle berätta. Jag kom tillbaks tills staden i eh.. vet inte riktigt vilken dag det är nu... tror det blir onsdags. Ja det blir det. I onsdags. Jag och Fluffy:s NAE skulle träffas på stan och handla lite skräp, typ nyårsbubbel. Jag traskar runt och går in på Indiska där jag hittar ett par strumpbyxor jag tänker köpa. Sen går jag runt lite i affären och traskar ut. Inser inte att jag fortfarande håller i strumbyxorna förrän jag är 50 meter utanför affären. Ops. Får lite panik och försöker oberört traska tillbaks på affären för att lägga dem på ett bra ställe. Det var kö, orkade inte köpa dem. Om jag nu hade helt missat att jag hade fått med mig dem och fått dem med mig hem hade jag inte kunnat ha dem på mig p.g.a. dåligt samvete utan typ slängt dem. Fungerar så.

Berättade det här för Fluffy:s NAE iaf. Sen fixade vi med lite saker och när vi vart på systemet så kom vi på att vi skulle köpa "den där sladden" så vi kunde koppla ihop hennes dator med min tjocktv. Hon hade införskaffat en så att vi kommer förbi mac-uttaget, men nu var ju problemet vad som var i "andra änden" av den sladden. Mindes inte. Vi sitter och googlar frenetiskt på Fluffy:s NAE:s iPhone medans jag drar lite i sladdar för att se om det var en sån. Vi kom iaf fram till vilken sladd det var men det fanns inte sladd på Claes Ohlsson för att koppla ihop till tv:n. Skit också. Så vi traskar därifrån.

Och utanför kassan blir vi plockade av två poliser som vill att vi ska följa med in i ett litet rumt. För att se så vi inte fått med nåt vi inte betalt för.

Och sen blir det cirkus. För i Fluffy:s NAE:s väska hittar de en provrörsburk från hennes jobb med ett par lurar i. Och inte nog med det. Där vi suttit låg ett sönderrivet paket som innehållit ett par hörlurar av samma märke. Massa tjat. De håller upp kartongen och Fluffy:s NAE försöker förklara att kartongen som hennes lurar kom i inte var likadan som den de hittat. Får tillbaks "Men du vet ju om du har snott dem eller inte". Samt att de vidhåller att "Märkningen är ju densamma" Ja.. det är ju LURAR FRÅN SAMMA FÖRETAG klart att företagsloggan som är på lurarna är likadan. Plötsligt går poliserna och väktaren försöker hitta en annan väktare som kan hålla koll på oss då han behöver gå på toa. För han och de två poliserna har inte gjort nåt annat än plockat snattare i 4h i sträck. Och är typ hungriga och trötta. Och uppenbarligen kissnödiga.
När väktaren kommer tillbaks sitter vi och snackar skit med väktaren som vaktat oss och det får väl honom att slappna av eller nåt för först nu verkar han vilja lyssna på vad vi säger. Att lurarna är köpta på teknikmagasinet och inte kom i en sån kartong som de visat upp för oss, dvs det är en annan modell än den som stulits. Han börjar iaf bläddra i en teknikmagasinetkatalog och lyckas efter många om och men hitta lurarna som Fluffy:s NAE har köpt där och inte alls stulit på Claes Ohlsson, eftersom Claes Ohlsson inte ens verkar saluföra den modellen.

Men nu har redan nya poliser anropats. Så vi får vänta. Och så kommer de. 4st. Som åkt från MÖLNDAL för oss. Kul. De var ju inte alls sådär "huh! Här kommer vi och ska vara tuffa och göra nåt" och ville typ kolla igenom alla våra saker igen och fråga om vi vart ute och "gratisshoppat". Neeeej. Fortfarande inte.

Nästan en timme efter att vi tänkt gå från affären blir vi släppta. Traskar ner till Hemköp med huvudvärk för att köpa vatten. Så när vi kommer på vagnen inser bägge att... det där var ju inte alls roligt.

Behöver jag tillägga att vi inte fick nåt mer gjort den dagen. Det var fan inte kul. Men det är så typiskt mig. Så jävla många slumpgrejor.

Det här är fan inte klantighet. Det är universum.

Universum vs Klantighet 1-3

1 kommentar:

  1. Jag hatar sånt där. Eller, jag hatar när folk utgår från att man gjort fel och dåligt och är ett litet as. Lyssna istället ffs.

    SvaraRadera