söndag 9 januari 2011

Känner mig själv

"Insanity is doing the same thing over and over again but expecting different results."

Kan jag inte bara förstå det här och sluta försöka tentaplugga på samma sätt och tro att den här gången så blir det annorlunda.

Jag är likadan som alltid.

Spelar ingen roll att jag vet om det, jag agerar ju ändå som mig. Likadant. Lyckas på nåt mirakulöst sätt ta en och en annan av de där tråktentorna mest för att jag tröttat ut den eller nåt. Räknar samma tal om och om igen. Blaha.

Berättade ju att Sjöbusen hade kommit hem, stod utanför kårhuset och tänkte om jag skulle gå ner. Känner mig själv. Det hade snabbt blivit:
  • En öl kan jag ta
  • Men, nu får jag inget mer gjort, kan lika gärna ta en till
  • oj är klockan midnatt, skitsamma, det går nattrafik idag, det är lördag
  • Hoppchan är klochan redan tre. Aja, det går morgonvagnar ganchga tidigt.
  • Solstrålen står nere på stan, klockan är 11 på söndag fm, skitfull och på mig tittar söndagsshoppande människor konstigt.
Jag gick till vagnen och åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar