torsdag 16 december 2010

Skumtomte

Är förföljd av skumtomte. Det hela är en intern historia antar jag. Iaf. Min första lekskoleförening har ett kalas på hösten som kallas för Bung (döpt efter föreningens maskot, narren Bung i serien Trollkarlen från Id). När jag satt i min sista lekskoleförening skulle vi gå på detta kalas, vilket för mig var ett tag sen. Senast jag hade vart där hade jag toastat. Då var det ett bra tema och en bra toastning och bra mat och bra dekor. Så jag såg fram emot detta. När jag kommer till kalaset är det i en elsal. Med ljuset tänkt. Ingen dekor. Vita pappdukar. Plastbestick och tallrikar. Toastningen sög. Fick råkostsallad till förrätt och grytjävel med ris till huvudrätt. Muttrade lite redan då. Min efterträdare som gillar Det är bögarnas fel hade med en bib med vin som vi drack ihop och muttrade lite. Sen kom efterrätten och det var.....

en skumtomte.

Solstrålen var inte så solstrålig. Tur det fanns gott om rödvin.

Tre dagar senare gick vi på ett kalas som egentligen borde klassificerats som den sämsta sittningen någonsin om jag inte tre dagar tidigare hade blivit så satans grymt besviken. Sittningsgästerna var vi i kommittén med lite annat löst folk vi släpat dit samt typ tre till personer från sektionen som höll i sittningen, varav två var så onyktra att de gick och kräklades lite innan huvudrätten. Tydligen hade Rufset utnämnt detta till "den bästa sittningen på länge". Antagligen till stor del för att det inte var nån jävla skumtomte till efterrätt.

Iaf så är det här väldigt roligt i efterhand för alla så varje gång jag ska nånstans vill folk ge mig skumtomtar. På ohmsitsen förra månaden som var en baklängessittning fick jag såklart inte kaffe och kaka när jag anlände utan kaffe och skumtomte. (skumtomten som ligger brevid gaffeln ovan). På Nerdpartyt hos Fröken Vit dök det också upp skumtomtar och i söndags när jag var hemma hos Louie:s matte för att äta mat frågade hon om jag "vill ha en skumtomte till förrätt"

Nejtack. Helvetet är fullt i skumtomtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar