onsdag 1 december 2010

Han slår till igen!

Ni minns blåstaKillens tilltag förra veckan? Det är klart han gör det igen, denna vecka, fast tvärt om då.

Jag kommer hit typ 1,5h tidigare än vanligt eftersom jag jobbade Lindholmen först och inte orkade med ett glapp i mitten när jag inte skulle få nåt gjort. Då har blåstaKillen burit in en pall med øhlkartonger. Allt ser skit ut som vanligt. Dessutom har han inte tagit in en stor menigovagn med øhl som står precis utanför, øhl som således skulle stoppats in. Jag börjar möblera om och känner mig lite halvnöjd när en av pubtjejerna skrattar lite och säger att ja han bara gick mitt i allt och lämnade kylen avstängd och dörren öppen. Jag svär lite. Vänder mig om. Tänker: "Men fan, jag och Louie:s matte pratade ju om att vi hade lite Hof. Här står bara ett fat och det är påkopplat. Det måste ju kommit fat idag"

Solstrålen går ut på lastbryggan. Klart det kommit fat. Två pall med fat. Och gas. Och lite mer saker. Solstrålen får nu släpa in detta som blåstaKillen missat att ta in. Är detta svårt att lista ut, det att man ska ta med sig detta in? Nej, inte om man gör som man ska och kollar på den satans följesedeln. Ser man inte följesedeln så har alla pallar en packningslista som det också står pubens namn på. Vad är det för jävla fel på honom?

RödSkägg höll i quiz:et idag och tyckte jag betedde mig lite skumt "Du är inte riktigt som vanligt idag". Försökte förklara att jag var övertrött. Vet inte hur det gick. I morgon ska jag äta middag med Herr Självdistans och Herr ML, det brukar tendera i konstiga men roliga diskussoner och urspårningar. Och framförallt är det trevligt. Vi har gjort det lite till och från sen vi pluggade Datorsystemtekniken ihop och sa att om vi tre tog den så skulle jag baka en Martha Stewart Tårta dvs nåt i tusen lager. För jag var så satans säker på att jag inte skulle ta den. Tre personer tog den. Jag och Herr Självdistans hade limes och Herr ML hade sex poäng till godo. Världens bästa pluggrupp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar