fredag 10 december 2010

Splatterbok

Läste ut Lilla stjärna. En splatterfilm i bokformat. Splatterbok då? Som jag kände igen mig i, så det är att vara 14. Eller 31 om man är knäpp som Solstrålen. Undantaget då att jag inte satte en borrmaskin i huvudet på folk, det mesta jag gjorde var att sätta en linjal i ryggen på äckliga poppistjejen och en blyertspenna i armen på en idiotkille då jag vid två tillfällen var arg. Så kanske inte riktigt då. Men det var det här med att hejda sig när man ser bilder i huvudet för att saker man ser är inte saker som normala människor skulle göra. För de har nåt i sig, en spärr eller nåt, som hejdar dem. Min spärr brukar somna till ibland. Lite för ofta kan tyckas.

Idag har jag i övrigt mest inte lyckats med något. Försökte laga mat till mig själv, med det jag hittade i skåpet. Blev jätteäckligt. Hade ingen fantasi. Åt lite kokos istället eftersom laxen frystorkat. Kom till jobbet, ja lyckades ta mig dit fast jag försökte få spårvagnen att acceptera min aptusbricka som betalning - gick inte, åt två saffransbullar och en efterrätt (hjortroncheesecake på pepparkaksbotten).

Och nu ska jag ta mig hemåt. Sockerstinn. Mera jobb i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar