onsdag 8 december 2010

Önskelistor

Fick mail och samtal från familjen. De frågade mig vad jag önskade mig i julklapp. för ja, i min familj skriver vi önskelistor fortfarande.

Jag känner mig åpen. Har ju inga pengar att köpa julklappar för själv så jag vill inte riktigt ha nåt för det ger mig dåligt samvete. Och sakerna jag vill ha kan jag inte skriva eftersom saker som enligt min mamma inte fungerar som presenter är t.ex. teknikprylar, skivor, filmer, böcker, spel etc. Så varje år sitter jag och försöker tvångsskriva ihop en lista med saker som jag kanske skulle kunna få i julklapp som jag inte skulle tycka var helt onödiga och slöseri med pengar. Varje år slinker det med saker jag faktiskt vill ha men inte kommer att få.

Jag vet hur det blir. Mamma köper oftast nåt dubbelt från mina systrars önskelistor och så kommer jag hem med ännu en husfrugrej som åker in i ett skåp.

Systrarnas listor kom i mailen för nån dag sen, det var långa listor (typ nåt a4 om jag inte minns fel) med ingående beskrivningar. Solstrålens lista var ett mail:
  • Eftersom jag har börjat träna UVR så hade bidrag till utrustningen vart trevligt, det är fenor, snorkel/cyklop samt en vit och en blå baddräkt. (beställes lättast från internet, men jag hittar inte länken till stället just nu) Alt. bidrag till träningsavgiften/klubbavgiften för 2011, måste betalas ur försäkringssynpunkt och grejor.
  • NotABananaTröja i strl Large
  • Prime cut of unicorn t-shirt i strl large
  • Internet
  • Numark phx lurar
  • Tumvantar
  • Pantonemuggar
Från listan tror jag att jag kommer få:
  • tumvantar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar