torsdag 9 december 2010

Allmänt svammel som tentaflyktande teknolog

Sitter och räknar elfält. Får tre samtal från två personer. Ni vet det där jobbet som jag inte fick? Har haft kontakt med personen som fixade intervjun till mig, av någon anledning gillade han mig - Solstrålen kan prata och brukar säga vad hon tycker - så han har typ headhuntat mig till ett annat företag. Som jag var på lunch med igår och nu är någon annan snubbe helt exalterad.

Men... sluta nu. Jag kan ju inget. Eller. Jag vet att jag är en bra person som tar tag i saker och sånt men... jag kan ju inget. AAAAaaaaAAAAaaa! Prestationsångest heter det.

Gräver ner mig i Maxwells ekvationer. Kan man det kan man elfälten. När föreläsaren skulle presentera ekvationerna lade han på först en bild på Johnny Depp (som blivit utsedd till sexigaste mannen i nån undersökning) och sen lade han på den kvinnliga motsvarigheten (som jag såklart för stunden glömt) och sen sa han: "Och här är fysikvärldens motsvarighet" och slängde på en OH med Maxwells ekvationer.

Humor har de, de där fysikerna.

Såg på ett avsnitt av Big bang theory igår där Leonard skulle berätta en rolig historia som inledning på sitt föredrag. Själva historian minns jag inte riktigt, det var nåt om en kyckling som någon bett nån fysiker skulle räkna nåt på och sen fick svaret "ja, nu har jag räknat på det, men det gäller bara för en sfärisk kyckling i vakuum." Det pinsamma var att jag fattade poängen och skrattade lite. Och kom på mig själv.

NördSolstrålen säger fråga gärna mig om ni inte fattade. Den är inte så rolig.

Bilden är ett annat teknologhumorskämt, KB utifrån, det är inte bara jag som läser elfält. God vektorjul, med den elektriska flödestätheten och den fria strömmen. Mycket viktigt.

"I am the operator with my pocket calculator"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar